Elke maand itgenscr560-melding

Ik heb een vraag over foutmelding itgenscr560 dat de maken heeft met repareren van datacontainer (zie Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652, itgeneor559 of itgeneor562) - #6).

Het dashboard waar de datacontainer wordt gebruikt wordt elke nacht ververst en dus gebruikt, maar toch moeten we elke maand de gegevens wijzigen.

Overigens is er een tweede datacontainer van Exact (aparte licentie) en die dient te worden aangepast.

Ik ben benieuwd waarom het bij de ene datacontainer van Exact wel nodig is en de andere niet.

Het lukt niet helemaal om de vraag te doorgronden.

Is het scenario:

  • Datacontainer 1 wordt elke nacht gebruikt, maar toch is elke maand nodig om te herauthenticeren (“reparatie”)?
  • Er is een andere datacontainer, datacontainer 2, die GEEN relatie heeft met datacontainer 1, en daarom moet iets mee gebeuren?

Om welke (cloud)platformen gaat het?

Wat moet er gebeuren met datacontainer 2?

Beide datacontainers zijn gekoppeld aan Exact Online (twee afzonderlijke licenties, België en Nederland). De nederlandse datacontainer loopt soepel en authenticatie is vorig jaar februari aangepast. De belgische datacontainer moest vorige maand gerepareerd worden vanwege authenticatie en nu weer.

Mijn vraag: waarom gaat het bij NL datacontainer wel goed en BL datacontainer niet. Desgewenst kan ik verdere informatie delen, maar dat zal snel klantinformatie bevatten.

Voor alle duidelijkheid beide datacontainers worden elke nacht gebruikt in verversing van Power BI dashboard.

Dank voor toelichting.

De verwachting is dat als de data dagelijks opgehaald wordt, of tenminste 1x per maximaal 30 dagen, dat dan nooit herauthenticatie nodig is.

De enige manieren waarop toch met dagelijks ophalen de keten doorbroken kan worden (zie ) zijn:

  • een extra database maken of repareren binnen Invantive Cloud of elders zoals Invantive Query Tool voor die database die gerepareerd moet worden.
  • een bug in Invantive UniversalSQL (onwaarschijnlijk gezien specifiekheid van het optreden).

Advies is om te controleren of er iemand binnen de organisatie toegang tot dezelfde aanmeldgegevens en client ID op Exact Online en eventueel daarmee aanmeldt met bijvoorbeeld Invantive Query Tool.

Dank ook voor de terugkoppeling. De betreffende gebruiker maak geen gebruik van Invantive. Zij is alleen ingelogd tbv de datacontainer. Met hetzelfde account heeft deze gebruiker toegang tot de andere Exact (NL) administraties en ook dat account is gekoppeld aan de NL datacontainer.

Als het goed is (en behoudens Engelse Exact Online), dan is een Exact Online-gebruikeraanmeldcode enkel voor een specifiek land geldig. Als er meerdere landen zijn, dan is dat telkens een andere gebruiker, maar eventueel wel met ogenschijnlijk dezelfde aanmeldcode.

Al met al is het een onbekende situatie. Advies is om zodra de Belgische datacontainer weer reparatie vereist dit topic bij te werken en daarnaast onder verwijzing naar de URL van dit topic de aanmeldcode van de Exact Online-gebruiker in Belgie te mailen aan Invantive.

Er zal dan teruggekeken worden in de gedetailleerde logging wat er gebeurd is. Het is niet zeker dat dat analyseerbaar is, maar is een eerste stap.

Opnieuw dank en het is inderdaad erg vreemd. Vandaag eiste de belgische datacontainer een reparatie en hebben we dat rond 11.30 opgelost. Wat wordt bedoeld met “aanmeldcode”? De gebruikersnaam?

Ja, de gebruikersnaam op Exact Online BE of Invantive Cloud is voldoende.

separaat per mail gestuurd