Advies is om dit artikel zorgvuldig te lezen en in het bijzonder de twee punten rondom Exact Online als mogelijke oorzaken uit te sluiten. Mocht het probleem desondanks optreden, gelieve dan een antwoord toe te voegen met de momenten van de laatste twee keer dat een reparatie nodig was en het getal achter https://cloud.invantive.com/app/setup/databases/... bij de desbetreffende database.
Bedankt voor de extra informatie. De datacontainer wordt dagelijks gebruikt. De token zou daarom niet moeten vervallen. Auto-recovery is voor ons geen optie.
Het betreft database 4401.
Momenten van prolemen:
5 november 2024
27 november 2024
Nog 1x eerder, maar kan niet zo vinden wanneer dat was.
De situatie is onderzocht. Zie onder voor analyse.
Het blijkt een glitch te zijn in de Exact Online API-servers. Helaas biedt Exact bewust sinds 2022 geen alternatieve gedocumenteerde aanpak meer om deze glitch van de servers te omzeilen door bijvoorbeeld opnieuw te proberen.
Vanuit Invantive is het lastig tot onmogelijk gebleken om een betere werking van de Exact Online API-servers gerealiseerd te krijgen. Er zal daarom ook geen poging gewaagd worden.
Advies is:
het tijdstip van de download niet te laten plaatsvinden tussen 00:00 CET en 04:00 CET, aangezien Exact vaak om bijvoorbeeld 00:00 CET of 02:00 CET servers herstart. Een goed alternatief is 22:00 CET.
bij herhaling van het probleem de datacontainer te repareren.
Om detectie te vereenvoudigen zal bij deze specifieke situatie voortaan in plaats van itgenoda048 een itgenscr914 gebruikt worden als foutcode.
Analyse
Op 26 november 23:07:58.363 UTC is een nieuw refreshtoken verkregen van de Exact Online API-servers, tegelijk met een nieuw access token.
De foutmelding is geinitieerd op 26 november 23:08.00.259 UTC met code itgenoda048 bij het activeren van het nieuwe refreshtoken door Me-tabel op te halen.
Het ontvangen accesstoken en refreshtoken blijken hierbij niet correct te zijn (itgenscr707).
Overige informatie Unauthorized bij gebruik nieuwe access token:
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.