In de laatste weken heb ik al 2 keer de data container van ExactOnline moeten repareren. Kan er een melding worden gestuurd als er een datacontainer er kapot is en waar vindt je meer informatie waarom dit zo is?
Het is inderdaad niet goed dat een reparatie zo vaak nodig is. De laatste teruggevonden reparatie is van 17 oktober 07:11 UTC. Een melding is altijd terug te vinden op de datacontainer zelf (klik via Databases naar de database, en dan naar Datacontainers, en dan de datacontainer). De laatste melding is:
itgenoda189: eol:
Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
Server error
Neem contact op met de support van het platform.
Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online (nl) als John Doe 757d466’.
Indien de melding niet ouder is dan vier dagen, dan is deze ook terug te vinden in het scherm Systeemberichten.
Op dit moment wordt er enkel indirect een melding gestuurd, namelijk bij de eerstvolgende keer benaderen van de database op Exact Online. De noodzaak tot reparatie kan momenteel enkel vastgesteld worden bij het ophalen van data, hetgeen op basis van pull gebeurt en niet elke zoveel tijd automatisch.
Als het goed is, dan wordt een melding gestuurd aan de licentiecoordinator.
Advies is om uw e-mail inbox te controleren, evenals spamfilter, voor een e-mail met herkomst invantive.com
-domein.
Indien er regelmatig een noodzaak is tot reparatie, dan is in het algemeen en misschien wel altijd de oorzaak dat de combinatie van client ID en Exact Online-gebruiker ook elders gebruikt wordt, bijvoorbeeld in een andere app.
Advies is om te controleren of de Exact Online-gebruiker en client ID niet per abuis door uzelf of door een collega ook elders als combinatie gebruikt wordt.
De situatie kan ook ontstaan binnen Invantive Cloud zelf door twee databases beiden op Exact Online met dezelfde Exact Online-gebruiker te maken. Het aanmaken van de tweede database vernielt dan de eerste database. Dit is een Exact Online-specifieke beperking. Binnen Invantive Cloud wordt dan een bijpassende melding gegeven met code itgenscr590
(zie Itgenscr590 Er kan maximaal één datacontainer zijn in alle databases in alle organisaties met de enkelvoudige authenticatie identifier).
Andere relaties hebben Invantive geinformeerd dat er meer (niet door Invantive geleverde) applicaties zijn waar regelmatig de tokens van wegvallen. Het lijkt er op dat dit een probleem aan de zijde van Exact Online is.
Advies is om het een viertal weken aan te kijken zodat Exact de kans krijgt dit op te lossen.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.
Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.