Error itgenoda474 ophalen Exact Online data via OData

Bij het leggen van een verbinding met de database via access-odata.com krijg ik een foutmelding. Waar kan dit aan liggen? Probleem doet zich voor sinds gistermiddag, daarvoor werkte het prima en er zijn geen instellingen gewijzigd. Het betreft een database verbonden met Exact.

Error itgenoda474:
The database ‘NAME DATABASE’ could not be opened.
(itgenoda474, c87f08a0-3b65-4dc0-9f95-2d402ad17992)

Is er een tweede Exact Online database toegevoegd met dezelfde gebruiker?

Klopt. Donderdag is een tweede database opgezet waarbij een filter is toegevoegd voor 1 divisie bij de startup SQL.
Meerdere databases met dezelfde login is niet mogelijk begrijp ik? Dan moet ik de filtering op divisie op een andere manier laten plaatsvinden.

Ik heb de tweede database begin vanmiddag verwijderd maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Heb je een idee waar dit aan kan liggen?

Meerdere databases zijn wel mogelijk, maar specifiek op Exact Online niet allen met dezelfde user. Advies is per database (of eigenlijk: per datacontainer op Exact Online) een andere gebruiker te maken in Exact Online als dat gewenst is.

Exact Online laat alle voorgaande refresh tokens vervallen indien een verbinding gebruikt wordt. De twee databases zullen elkaar daarom telkens na 1 wisseling (10 minuten) in de wielen rijden omdat er dan tenminste 1 een ongeldig refresh token heeft.

Als de foutmelding nog optreedt na het verwijderen, gebruik dan de knop “Vernieuw autorisatie” eenmalig zoals beschreven op Hoe verander ik de gebruikte Exact Online gebruiker van een datacontainer?.

Het gebruik van het Exact Online account is me nu helder. Daar hou ik rekening mee.

De foutmelding bleef na het verwijderen van de 2e database. Ik heb de “vernieuw autorisatie” optie uitgevoerd bij de datacontainer zoals beschreven in het artikel. Echter blijf ik de foutmelding.

Wat kan ik het beste proberen? Ook deze database verwijderen en een nieuwe toevoegen?

Na analyse blijkt dat er twee verschillende problemen zijn. Naast het gebruik van twee datacontainers met dezelfde Exact Online user en client ID speelt ook nog het probleem beschreven op Itgenoda474 "Can not determine partition information" bij ophalen gegevens vanuit Exact Online - 2 van forums.

Door het voorlopig toevoegen van rechten op alle administraties is het probleem opgelost. De volgende release bevat een verfijning voor de bepaling van CustomerCooperations en zal ook met beperkte aantallen administraties werken.