Foutmelding itgenboe020 Exact Online: Missing database segment in request URL

Sinds vanmiddag heb krijg ik een foutmelding bij het verversen van mijn data in Excel via een OData-feed die data ophaalt uit Exact Online. De connectie heeft het vanochtend nog gedaan.

Dit is de foutmelding die ik krijg, zie schermafdruk hieronder.

itgenboe020
Missing database segment in request URL.

Ik heb ook naar de logging gekeken maar ik zie alleen dat paar minuten ervoor een nieuw gebruiker heeft ingelogd. Ik denk niet dat dit een probleem is.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om het probleem op te kunnen lossen?

Wat is de URL van de download die deze foutmelding geeft?

Wordt er gebruik gemaakt van delegatie?

Deze URL zal inderdaad deze foutmelding itgenboe020 geven.

Advies is om voorlopig een afsluitende ‘/’ te plaatsen in de hyperlink. In de volgende release zal ook zonder trailing slash geaccepteerd worden als een OData4-download. Deze zal binnen enkele dagen op productie staan naar verwachting.

Meer over delegatie is te lezen in Toegang via delegatie op Invantive Cloud voor consultants.

Ik heb de URL aangepast met een trailing ‘/’

Ik krijg nu de volgende foutmelding:

Details: "Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error:
The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
({ “error”: “Service unavailable”, “errorId”: “18.1d62645f.1674750501.49060b6d”}
(itgenoda053, d60119e2-dd81-4335-8e17-7016875da87a))
[…dito voor versie 3 en versie 4 los…]

Komt de bovenstaande foutmelding door Exact Online? Ik zag dat deze niet helemaal goed werkte op dit moment.

Correct; de Exact Online-API’s zijn momenteel instabiel. Zie Invantive Status - Exact Online down met tussenpozen voor actuele updates. Probeer het enkele uren later nogmaals.

Een nieuwe release laat niet meer de foutcode uit gevolgschade zijn maar de verwachte itgenoda053: Service unavailable.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.