Exact Online App Koppelen Externe Omgeving

Ik heb een developers account aangemaakt bij Exact Online en een app in productie genomen, zonder registratie in de app store.

Vervolgens wil ik externe klanten koppelen aan deze app, om via BYOA van Invantive data op te halen. Zie hieronder voor de link welke voorgesteld wordt door Exact Online, echter na inlog op Exact Online account & geven van toestemming dient de klant in te loggen bij Invantive. Op welke manier dient de URL opgebouwd te worden zodat de klant enkel authenticatie en toegang hoeft te verstrekken?

https://start.exactonline.nl/api/oauth2/auth?client_id=&redirect_uri=https://cloud.invantive.com/app/setup/databases/new/exactonline/token&response_type=code

De authenticatie op Exact Online dient uiteindelijk altijd weer vastgelegd te worden bij een Invantive Cloud-account.

Start altijd de authenticatie vanuit een Invantive Cloud-sessie via nieuwe database.

Bedankt voor de reactie! Snap ik, is het mogelijk om de client ID & client secret van de Exact Online app te registreren en vervolgens via de URL klanten toe voegen aan de database? Of is dat niet mogelijk? Zo niet, is er een route om dit proces te automatiseren?

Wat is de uiteindelijke gewenste flow t.o.v. de huidige, cq. wat is vanuit bedrijfsvoering bekeken functioneel anders gedrag dat gewenst is?

Bedankt voor de reactie!

Wenselijk proces is al volgt: de klant geeft via URL consent en verwerkt client ID in Exact Online tenant.

Vervolgens wordt er een gebruikersaccount aangemaakt op de Exact Online-tenant met de juiste rechten (lees: alle rechten). Vervolgens wil ik de client ID & client secret van de app en gebruikersgegevens opnemen in BYOA, zodat de data opgehaald kan blijven worden via OData link in Fabric.

Op welke manier kan dit best / meest automatisch ingericht worden?

Heb je een voorbeeld van een Authorisatiecode onder Gepreauthenticeerde Aanmeldgegevens? Wellicht is dat een optie?

Advies is om hetzij een klant-gebonden user account binnen de eigen Invantive-omgeving te gebruiken, of om de klant zelf een omgeving op Invantive Cloud te laten opzetten (met database) en dan delegatie toe te kennen zoals beschreven in Toegang via delegatie op Invantive Cloud voor consultants.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.