Om een BTW-rondrekening te maken ben ik opzoek naar de BTW-aangifte in Exact. Nu heb ik dat kunnen vinden in de volgende tabel:
select *
from ExactOnlineXML.XML.VATs@eol
Echter, zie ik hier geen jaar of aangifte tijdvak in terug komen. In de overige VAT/TAX tabellen van exact zie ik dit ook niet. Kijk ik hier wellicht overheen, of is deze kolom niet aanwezig en moet ik dit toevoegen door een andere tabel te joinen?
De tabel ExactOnlineXML.XML.VATs bevat de BTW-codes. Dit is na te spelen door in Exact Online zelf via Import/Export menu te kiezen voor het onderwerp “Btw-codes”.
De vertaalslag naar de velden op het belastingformulier zijn te vinden in de tabel VATBoxLinks.
Een vanuit Exact Online verzonden aangifte is naar verwachting te vinden de bijbehorende query:
select id
, description
from DocumentTypes
where lower(description) like '%vat%'
and division=1234567
De bijbehorende fysieke documenten zijn dan te vinden in de DocumentAttachments-tabellen. Waarschijnlijk zullen de BTW-aangiftes in XML-formaat vastgelegd zijn. Deze kunnen via xmltable uitgepakt worden (zie bijvoorbeeld Combine 300 RSS feeds into a MySQL table).
Bedankt voor de reactie. Deze tabel had ik gevonden en de namen van de btw-codes kan ik plaatsen. Nu ben ik echter opzoek naar de aangifte per tijdvak/periode en het daarbij behorende bedrag. Zou dit het zelfde kunnen zijn als de tabel Declarations uit twinfield, waarin de gegevens in XBRL format staan?
create or replace table tw_declarations@mssd
as
select m.company_code
, m.company_name
, m.* except m.company_code, m.company_name prefix with 'DECLARATION_'
, d.xbrl
from Declarations@tfd m
join VatReturnAsXbrlByDocumentId@tfd(m.company_code, m.Id) d
where m.DocumentCode in ('VATICT', 'VATTURNOVER', 'YEARLYSUPPLETION')
Met als resultaat alle aangiftes in XBRL format. Hierin de aangifte per tijdvak en per jaar. Nu zie ik in exact alleen de btw codes, maar ik zie niet de bijbehorende waarde van de aangiftes, of het tijdvak.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.