Exact Online downloaden lukt niet: De geplande vernieuwing is uitgeschakeld omdat in ten minste één gegevensbron de referenties ontbreken

Dit betreft geen download van Power BI, maar de monitoring zelf. Dit is te zien aan de volgende onderdelen:

  • GET-aanvraag voor /monitoring.
  • User-Agent is Chrome en niet Microsoft.Data.Mashup (https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=304225)

Dat dit user interface inhoud betreft zal ook zichtbaar zijn bij de melding. Daar zal iets staan zoals sinds deze week (voorheen was het zonder de URL te begrijpen lastiger te doorgronden):

Download of the user interface contents was cancelled after … seconds, such as by the user navigating away in a browser.

Een download van data is herkenbaar aan het voorkomen van odata4 in de getoonde URL. Ook zal normaliter bijvoorbeeld de kolom SQL-statement en de kolom met aantal rijen een waarde hebben.

Volgens onze registratie zijn er op dit Invantive Cloud account in de afgelopen 4 weken geen downloads geweest van data.

Kunt u:

Gedurende de verversing dienen er real-time rijen zichtbaar te worden voor elke download vanuit PowerBI met een vertraging van hoogstens enkele seconden.

Als alternatief is het misschien handig om contact op te nemen met de consultant die het ingericht heeft voor een kort consult.