Exact Online: The remote server returned an error: (429) Too Many Requests. (Too Many Requests)

Melding:

DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The remote server returned an error:
(429) Too Many Requests.

De data van Exact Online in Power BI ververst niet door bovenstaande foutmelding.

Door in een ander topic iets gelezen te hebben over monitoring van de Invantive Bridge Online, stuur ik alvast dit screenshot mee:

Het zijn relatief helemaal niet veel rijen die ik ophaal, dus ik vind dit zeer gek.

Meer uitleg over 429 is te vinden in:

Als dit onvoldoende houvast biedt, is het dan mogelijk om een schermafdruk te delen van de Licentie Gebruiksstatistieken in het startscherm op Invantive Cloud?

Hier een screenshot:

Het gekke is dat ik de auto-refresh van het datamodel heb uitgezet en er vandaag dus geen API-calls zijn gedaan. Of betreft het de “afgelopen 24 uren”?

Ik ervaar hetzelfde probleem bij het refreshen van data vanuit Power BI.

Welke getallen (een percentage en twee getallen gescheiden door een ‘/’) verschijnen er als u met de muis zweeft boven de blauwe balk bij “Fresh API rows”?

“Vandaag” is bij Invantive Cloud gedefinieerd als de tijd tussen twee keer 0:00 UTC.

De verwachting is dat de limiet bij “Fresh API rows” aangeeft 100.000 rijen die horen bij het Free Exact Online Plan (bij “All API rows”: 500.000 rijen, dus cache plus vers).

(sorry for Engilsh) . I have exactly the same problem. I can’t even optimize the queries, because I can’t even develop or test a new solution while it’s not working. Temporaty increase would be welcome, or to have a higher “capacity” or a higher tier.

I’m very interested in the solution.

We zijn in afwachting van deze informatie om het probleem te kunnen analyseren horende bij de schermafdruk:

Welke getallen (een percentage en twee getallen gescheiden door een ‘/’) verschijnen er als u met de muis zweeft boven de blauwe balk bij “Fresh API rows”?

Zodra die beschikbaar komt wordt het weer opgepakt.

image

Hierbij het screenshot:

• 129,6%
  • 129.600
  • 100.000

Vandaag 10 februari 2026 is een correctie in productie genomen: de aantallen API rijen en API-calls werden dubbel geteld bij gebruik van Power BI. Hierdoor was het mogelijk om met 50.000 rijen al boven de limiet uit te komen bij het Free Exact Online Plan.

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn en heeft gebruikers geraakt die richting de grens van 100.000 rijen gingen.

Excuses voor het ongemak.

Okay! Heel fijn! Bedankt!

1 like

Thanks. Werkt nu weer helemaal goed.

1 like

3 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: 429 melding bij ophalen database data

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.