429 melding bij ophalen database data

Volgens mij werkt het weer niet goed na oplossing van Exact Online: The remote server returned an error: (429) Too Many Requests. (Too Many Requests). Krijg opnieuw de melding “Too many requests” terwijl er niks anders wordt gedaan dan andere dagen/weken.

Kunt u een schermafdruk toevoegen van de Licentie Gebruiksstatistieken in het hoofdscherm zoals boven weergegeven?

Als getallen in het rood schieten, kunt u dan de drie cijfers (een percentage en twee getallen) getoond als u boven de balk zweeft met de muiswijzer dan ook toevoegen?

232%
33.393 seconden
14.400 seconden

Advies is om in de timeline te controleren welke requests een lange doorlooptijd hebben. Deze kunt u vinden in het menu aan de linkerzijde op Invantive Cloud.

Bijvoorbeeld dit verzoek kost 10 minuten, terwijl het met PjtTimeTransactionsIncremental waarschijnlijk binnen enkele seconden klaar is:

Verder is het advies om downloads niet allemaal tegelijk te starten; varieer qua starttijden door niet-ronde tijdstippen te kiezen zoals 04:53 in plaats van 05:00

Ook is advies om downloads niet omstreeks 02:00 te starten; systemen zijn dan veelal down voor maintenance, waarbij de extra looptijd wel meetelt dan wel meetelt in de totalen. Beter is vanaf 04:00 UTC.

Onderstaand voorbeeld laat zien hoe velen massaal tegelijk draaien (en wachten):

Er zal daarnaast gekeken worden of het mogelijk is tijdelijk extra rek aan te brengen op de verse duur rate limiter.

Lange doorlooptijd lijkt mij los te staan van “too many requests” toch?

Desalniettemin dank voor de opmerking, want dat wil ik zeker oplossen.

Hoe kan ik nou terugvinden welke rapportage dit is? De SQL-instructie geeft alleen dit terug “[Division] = :w1”

Ik heb de refresh gemixt qua tijdstip. Ik kan helaas niet op minuten selecteren. Power BI Service laat alleen halve en hele uren toe.

De melding “Too Many Requests” is een generieke boodschap (HTTP status 429) volgens de HTTP-standaard die aangeeft dat er te intensief gebruik gemaakt is van de dienst. Binnen Invantive Cloud kan dit het aantal verzoeken zijn geweest, maar ook overschrijding van andere limieten zoals duur, aantal API-calls of aantal rijen.

Voor het herleiden is het advies om een referentie toe te voegen zoals beschreven in:

Bijvoorbeeld door in elke query de volgende OData.Feed te gebruiken, waarbij enter-your-chosen-id-for-the-source gevarieerd wordt:

Bron = OData.Feed("https://bridge-online.cloud/3279/odata4/", null, [Implementation="2.0", ODataVersion=4, OmitValues=ODataOmitValues.Nulls, Headers=[Referer = "enter-your-chosen-id-for-the-source" ], Timeout=#duration(0,4,0,0)]),

Met de referer getoond bij het verzoek kan dan de bron achterhaald worden.

Ik krijg het weer terwijl het echt niets bijzonders doet t.o.v. het verleden. De dag is net begonnen.
Kunnen jullie snel fixen? Klant moet vandaag cijfers rapporteren.

Adviezen zijn:

• Advies 1: Om na toevoeging van referer de stappen te volgen zoals beschreven in voorgaande reactie:
  • Advies 2: u kunt daarnaast de request ID die een foutmelding geeft hier toevoegen. De HTTP-headers hiervan bevatten welke criteria overschreden worden.
  • Advies 3: Tenslotte is advies om een schermafdruk toe te voegen van de Licentie Gebruiksstatistieken zoals zichtbaar op de Home-pagina van Invantive Cloud of Invantive Bridge Online.

Advies 1: was al gedaan:
Advies 2: Ik zie er meerdere in rood, maar bijvoorbeeld 0HNJIOCHK3BGE:00000013
Advies 3: zie screenshot

Een verruiming van de verse duur tot maximaal 500% is tijdelijk ingesteld.

Advies is om de downloads te optimaliseren zoals boven beschreven.

Hij is aan het vernieuwen, maar ID 0HNJJ6QQ3ES03:0000000F duurt verschrikkelijk lang.

select t.\[Account\], t.\[AmountDC\], t.\[CostCenter\], t.\[CostUnit\], t.\[Date\], t.\[Description\], t.\[Division\], t.\[FinancialPeriod\], t.\[FinancialYear\], t.\[GLAccount\], t.\[InvoiceNumber\], t.\[Item\], t.\[JournalCode\], t.\[Quantity\], t.\[Type\]
from   ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol t
where  Division in (:w1, :w2, :w3, :w4)

Wat is hier bijzonder aan dat het zo lang moet duren?

Dit kan allerhande redenen hebben. De handigste route voor een eerste analyse is om via het scherm “Historie” dit verzoek op te zoeken op Request ID.

U kunt dan allerhande kenmerken terugvinden zoals de verwerkingsduur, aantal API-calls en hoeveelheid data.

Ook kunt u via de knop “Sessie I/O’s” doorklikken naar de lengte, tijdstippen en duur van de bijbehorende API-calls.

Meer algemene informatie over de *Incremental-tabellen is te vinden in: