ExactOnlineREST.Incremental.SalesOrderLinesIncremental@eol foutmelding duurt enorm lang qua downloaden

ik krijg de tabel niet opgehaald±

en de transactionincremental duurt wel erg lang (timeout in eigen ETL):

beide heb ik gisteren ook nog gedraaid dus er kunnen niet heel veel regels bijgekomen zijn in de afgelopen 24u.

net nogmaals de incremntal salesorderlines geprobeerd:
image

Maar na 762 seconden valt ie in de timeout (van mijn eigen programma), maar dit zou toch sneller moeten?

Ik kan de timeout nog ruimer zetten, maar voorheen gebeurde dit echt sneller.

Enig idee hoe dit zo komt?

Er is op dit geen bekende oorzaak. De *Incremental-tabellen zijn normaliter snel.

Wat staat er bij het request als het opengeklikt wordt? Vooral de fases zijn interessant.

Later op de dag werkte het gewoon, binnen 13 seconden. Vreemd!

Fijn dat weer lukt. Door een request aan te klikken verschijnen onderaan de stappen. Daar is dan te zien waar hij mee bezig is. Soms is dat wachten totdat er een vrij downloadslot is, soms is de achterliggende bron langzaam.

Niet geheel hypothetisch is dat een nieuwe release problemen veroorzaakt. Invantive Cloud is deze week overgegaan naar een nieuwe versie die vlotter werkt doordat het datavolume fors daalt. Zie Snellere OData downloads met kleinere omvang met kleine aanpassing in Power BI. Er zijn op dit moment geen andere vergelijkbare storingen bekend.