Foutmelding bij CRM tabel `Accounts` in Power BI

Helaas kan Power BI veel foutmeldingen niet leesbaar teruggeven. Advies is daarom om altijd op Invantive Bridge Online Monitoring te kijken voor de echte foutmelding.

In dit geval is de foutmelding uit Bridge Online Monitoring:

itgenoda483
The Exact Online API returned no values for any of the 161 fields.
Contact Exact Online Support regarding the payload ‘{ “error”: { “code”: “”, “message”: { “lang”: “”, “value”: “A problem has occurred. The cause of this issue will be investigated as soon as possible.” } } }’.

De Exact Online API voor Accounts geeft blijkbaar structureel een interne foutmelding.

Deze kan Invantive niet oplossen; hiervoor dient u contact op te nemen met Exact. De getoonde JSON is afkomstig uit de Exact Online API. De geraakte URL die de foutmelding triggert vind u in het Invantive Cloud-scherm “Sessie I/O’s”.

De foutcode itgenoda483 zal op korte termijn voor deze specifieke Exact Online-melding (een server crash) vervangen worden door itgeneor698 voor snellere herleiding tot oorzaak.

Als workaround kan eventueel AccountsIncremental geprobeerd worden. In onze ervaring kan de getoonde Exact-error hierdoor soms omzeild worden omdat de incrementele tabellen op een lager niveau in de Exact Online-applicatie aansluiten en zo bepaalde berekeningen omzeilen.