Foutmelding bij CRM tabel `Accounts` in Power BI

Voor een klant van ons halen wij de tabel ExactOnlineREST.CRM.Accounts@eol op in Power BI.
Buiten het ophalen van de tabel voeren wij geen query’s uit op de tabel.
Bij het ophalen van de brontabel in Power BI krijgen we volgende foutmelding:

Failed to save modifications to the server.
Error returned:
'OLE DB or ODBC error: [DataSource.Error] OData:
Invalid JSON.
A comma character ‘,’ was expected in scope ‘Array’.
Every two elements in an array and properties of an object must be separated by commas…
The current operation was cancelled because another operation in the transaction failed. '.

We gebruiken deze tabel al een tijdje en hebben niets aangepast, maar krijgen sinds een paar weken deze foutmelding. Die we eerder niet kregen.

Kunnen jullie dit verhelpen?

Helaas kan Power BI veel foutmeldingen niet leesbaar teruggeven. Advies is daarom om altijd op Invantive Bridge Online Monitoring te kijken voor de echte foutmelding.

In dit geval is de foutmelding uit Bridge Online Monitoring:

itgenoda483
The Exact Online API returned no values for any of the 161 fields.
Contact Exact Online Support regarding the payload ‘{ “error”: { “code”: “”, “message”: { “lang”: “”, “value”: “A problem has occurred. The cause of this issue will be investigated as soon as possible.” } } }’.

De Exact Online API voor Accounts geeft blijkbaar structureel een interne foutmelding.

Deze kan Invantive niet oplossen; hiervoor dient u contact op te nemen met Exact. De getoonde JSON is afkomstig uit de Exact Online API. De geraakte URL die de foutmelding triggert vind u in het Invantive Cloud-scherm “Sessie I/O’s”.

De foutcode itgenoda483 zal op korte termijn voor deze specifieke Exact Online-melding (een server crash) vervangen worden door itgeneor698 voor snellere herleiding tot oorzaak.

Als workaround kan eventueel AccountsIncremental geprobeerd worden. In onze ervaring kan de getoonde Exact-error hierdoor soms omzeild worden omdat de incrementele tabellen op een lager niveau in de Exact Online-applicatie aansluiten en zo bepaalde berekeningen omzeilen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.