Na het plaatsen van de upgrade naar de Invantive Control versie for Excel 20.2.3 krijg ik in Excel bij het aanmelden op Exact Online de volgende foutmelding:
itgenemd007
An element with the key ‘BF832AD’ already exists in a dictionary of String and Partition.
Er is al een item met dezelfde sleutel toegevoegd.
Helemaal onderin is te zien dat het gebeurt bij “Laden rechten.”
In de 20.2 release zit een driver voor Microsoft Outlook. Hiermee kunnen queries gedraaid worden op Outlook bijvoorbeeld agenda’s en e-mails. Dit wordt gebruikt voor bijvoorbeeld facturatie aan de hand van een Outlook-agenda. Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld agenda-items aan te maken vanuit Excel of scripts. Zie bijvoorbeeld Run SQL queries on your Team's Outlook calendars.
De Outlook driver is altijd actief, vanuit elk Invantive SQL-gebaseerd product, als Outlook gestart is op de PC waar het Invantive product draait.
De Outlook driver maakt per geopende “store” een partitie die meegenomen of uitgesloten kan worden. Op Exact Online is elk administratie een partitie; op Outlook is dat elke store.
In dit specifieke geval treedt deze (wazige) foutmelding op omdat er twee partities zijn met dezelfde code ‘BF832AD’. Dat kan eigenlijk alleen optreden als dezelfde “store” meerdere keren in Outlook open staat. Een store wordt onder andere geïdentificeerd door de bestandsnaam, de ID (een heel lange tekst) en de weergavenaam.
Zonder toegang tot de PC is het moeilijk te zeggen welke store dit betreft en of het een bug of feature is van Outlook dat Outlook in dit geval meerdere keren dezelfde store geopend heeft.
In de volgende release zal een volgende foutmelding gegeven gaan worden:
itgenour021
The open Outlook instance has multiple stores open for file path ‘…’.
Please close all duplicate stores.
Zodra beschikbaar (enkele dagen) komt een seintje.
Gaarne kijken we na installatie mee wat er precies speelt in deze Outlook-omgeving.
Workaround tot dan is om Outlook te sluiten voor het aanmelden.
Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.