Foutmelding met Valuta importeren (itgeneor382)

Bij één van onze gebruikers krijg ik de onderstaande foutmelding.

itgeneor382
Invantive licentiecontrole vereist toegang tot minimaal een actief Exact Online bedrijf van Exact Online klant 815515.
Verzoek: Voor accountants: verleen de applicatie toegang tot een actief intern Exact Online bedrijf via het Exact Online hoofdmenu.
Voor ondernemers: zorg ervoor dat er nog minimaal een Exact Online bedrijf actief is.

Het rare is dat er twee gebruikers zijn in de Exact Online omgeving waar de import wel werkt (en via ons admin account werkt het ook gewoon).

  • Ik heb de app via “Mijn Exact Online → Beveiligingscentrum” de valuta tool rechten gegeven op alle administraties.
  • De gebruiker waar het niet werkt heeft op een aantal administraties na dezelfde rechten in Exact Online als de gebruikers waar dit wel werkt.

Zie ook Itgeneor382 bij inlezen Exact Online wisselkoersen met Valuta Tools.

De rechten zijn per combinatie van gebruiker en app (in dit geval Valuta Tools).

Het kan meerdere uren tot zelfs een dag duren vooraleer de aanpassing van de rechten in Exact Online op administraties gezien wordt in de Valuta Tools. Uit performance-overwegingen wordt de lijst van beschikbare administraties niet frequent bijgewerkt.

Advies is om einde van de dag of morgen nogmaals te proberen.

Bedankt voor je reactie.

Waar in Exact Online kan ik de rechten nagaan van een gebruiker op een app?

En kan het probleem ook ontstaan als een Exact Online gebruiker geen rechten heeft op de hoofd administratie, of staat dat daar los van?

Ik heb ondertussen de rechten van de app per gebruiker gevonden en dit ook aangepast.
Ik wacht het even een dag af om te kijken of dat dat het probleem oplost.

Het aanpassen van de gekoppelde Exact Online administraties staat beschreven in Wat is "division scoping"?.

Het ontbreken van rechten op een willekeurig welke interne administratie zal leiden tot de itgeneor382-foutmelding. Maar het hoeft geen corporate / hoofd administratie te zijn. Een willekeurige interne administratie voldoet.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.