Foutmelding itgeneor012 na aanmelden voor valuta tools met Exact Online gebruiker

Als ik via de browser aanmeldt bij Valuta Tools voor Exact Online Nederland en ik vul mijn Exact Online gebruikersgegevens in dan krijg ik een foutmelding:

itgeneor012
Er moet minimaal één actief bedrijf aanwezig zijn.
Controleer of er op dit moment minimaal één bedrijf in Exact Online actief is.

Er is een actieve appmachtiging voor de gebruiker waar ik mee inlog en normaliter, na het aanmelden met de Exact Online-gebruiker, kan ik gewoon de administraties en de valuta opgeven om de wisselkoersen in te lezen.

In het forum lees ik wat over deze melding in combinatie met een client id. Wij lezen de koersen in via de browser. Wat moet ik doen om deze foutmelding op te lossen en weer koersen in te lezen?

Advies is om in Exact Online te gaan naar het menu > Import/Export > Appmachtigingen.

Controleer daar dat tenminste 1 actieve administratie gekoppeld is aan de Valuta Tools-app. En maak indien nodig correcties.

Naar verwachting is de gekoppelde divisiecode 4084500 niet meer actief of verwijderd.

Bij een volgende keer aanmelden zal het naar verwachting wel goed gaan.

Zie ook:

Aanvulling:

Vanaf release 25.0.169 zal itgeneor012 gesplitst worden in twee codes:

• itgeneor858: als er helemaal geen administraties gekoppeld zijn.
  • itgeneor012: als er enkel inactieve administraties gekoppeld, maar wel tenminste 1.

Het bleek inderdaad dat, ondanks Exact Online in het overzicht aangaf dat er toegang was tot een administratie, na het klikken op “Administraties Beheren” er geen toegang was. Bedankt.

Nieuwe vraag is afgesplitst naar Gebruiksvraag Valuta Tools.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.