Foutmelding itgeneor382 Valuta Tools: Invantive licentiecontrole vereist toegang tot minimaal één actief Exact Online bedrijf van Exact Online klant 8155515

Mijn Collega krijgt de onderstaande foutmelding als ze gebruik wil maken van https://app.valuta-tools.nl

Ze krijgt wel het aanmeldscherm van Exact Online als we de cookies verwijderen, alleen daarna komt deze melding naar voren.

Er zijn nog twee andere collega’s die deze tool ook gebruiken maar waar het wel lukt, en ik heb het ook met ons (admin) account in Exact Online geprobeerd en daar werkt het wel.

Zou dit met rechten te maken hebben in Exact Online?

itgenpxy091:
itgeneor382:
De datacontainer met alias ‘eol’ kan niet worden geopend op provider ‘ExactOnlineAll’.
itgeneor382:
Invantive licentiecontrole vereist toegang tot minimaal één actief Exact Online bedrijf van Exact Online klant 8155515.
Voor accountants: verleen de applicatie toegang tot een actief intern Exact Online bedrijf via het Exact Online hoofdmenu.
Voor ondernemers, zorg ervoor dat er nog minimaal één Exact Online bedrijf actief is. (8155515). (8155515, 8e9354fb-db46-4085-a17f-13ebc8b9932a)

Dit is waarschijnlijk hetzelfde probleem met bijbehorende oplossing zoals te vinden in Itgeneor382 bij inlezen Exact Online wisselkoersen met Valuta Tools. Gelieve de daar geadviseerde oplossing door te voeren zodat tenminste één interne administratie zichtbaar is voor de Valuta Tools. Alternatief is dat de zelfboekende ondernemer zelf de Valuta Tools gebruikt.

Naar mijn idee is de koppeling al opgezet met onze Exact Online-omgeving?

Want het lukt een aantal collega’s wel via deze tool te werken.

Terechte vraag. Valuta Tools kent een koppeling per gebruiker en niet per Exact Online-abonnement.

Elke gebruiker kan andere instellingen hebben. Dit isoleert het gebruik per gebruiker en zorgt voor een betere beveiliging doordat geen vertrouwelijke gegevens vastgelegd worden. Gebruikers binnen het zelfde Exact Online-abonnement kunnen elkanders acties ook niet zien en er wordt geen gebruik gemaakt van een gedeelde dataset.

Bedankt voor je reactie, en zag net dat ik op het verkeerde topic had gereageerd.
Maar heb inderdaad de app machtigingen gevonden binnen EOL, ik denk dat daar het probleem zit op het moment.

Probleem is opgelost, het zat hem inderdaad in de machtigingen van de tool binnen EOL.
Deze had wel rechten op een klant administratie, maar niet op een administratie van ons zelf. Na geven van rechten op deze administratie werkte het wel.

1 like