Foutmelding itgeneor063 bij aanmelden Exact Online Valuta Tools

Bij het inloggen in Exact Online op de Valuta Tools krijg ik de volgende foutmelding:

Error 

itgenpxy091: itgeneor063: De datacontainer met alias 'eol' kan niet worden geopend op provider 'ExactOnlineAll'.

itgeneor063: Accountgegevens zijn niet beschikbaar. (4495). (4495, bd054f97-5ff7-4525-828f-47253e53f23a)

De divisie met code 4495 is niet bereikbaar om accountant informatie op te vragen.

Een aantal verbeteringen hiervoor zijn verwerkt in een meer recente release dan momenteel in productie op Valuta Tools draait.

Totdat die in productie genomen is, is het advies om de administratie met divisiecode 4495 tijdelijk te de-archiveren en nogmaals de autorisatie te vernieuwen.

Voor Valuta Tools is het gebruik van een eigen Exact Online client ID op dit moment niet mogelijk.

Zie ook:

Dank voor het antwoord. Divisiecode 4495 is van een client die gestopt is.
Dus de administratie is verwijderd. Ik lees echter altijd de koersen op de standaard administratie in.
En daarna worden de koersen verspreid over de administraties.
Ik heb in allebei mijn browsers (Chrome en Edge) de cookies verwijderd maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Bij analyse blijkt dat de administratie niet volledig verwijderd is. De (interne) foutmelding is:

itgenoda060: Forbidden - Customer’s license expired

of

itgeneor611: Forbidden - Customer’s license expired

Het betreft blijkbaar een zelfboekende ondernemer waarvan het Exact Online abonnement is verlopen.

Advies is om in overleg met Exact Online support de administratie en klant volledig te ontkoppelen. Ook andere Invantive apps zullen mogelijk foutmeldingen geven hierdoor. Er is op dit moment geen enkele manier behalve plat proberen beschikbaar om te achterhalen welke gekoppelde administraties ontkoppeld zijn of geblokkeerd wegens betalingsachterstand van de ondernemer.

Vergelijkbare probleem met afgelopen abonnementen bij accountants staat beschreven in Receive email when Exact Online subscription is blocked (itgenoda060/itgenoda219).

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.