Forbidden - User division is not within division scope (Itgeneor228 / itgenoda060)

Deze error “User division is not within division scope” treedt vooral op bij het inrichten van nieuwe omgevingen.

Kies altijd “Alle Huidige en Toekomstige Administraties”

Let bij het geven van toegang aan een app op dat je voorlopig kiest voor “Alle huidige en toekomstige administraties”. Sinds begin april kan dit achteraf gecorrigeerd worden.

Je kunt ook via Exact Online menu, Import/Export, Appmachtigingen de app kiezen en dan helemaal onderaan de administraties beheren.

Lees hier meer over bij Nieuwe Exact Online administratie niet zichtbaar in Invantive Cloud voor Power Query/BI - 2 van forums.

Mocht het alsnog niet werken, leeg dan de HTTP disk cache. Deze bevindt zich normaliter op %USERPROFILE%\invantive\cache.

Error itgeneor063 op Exact Online API AccountantInfo

Invantive SQL haalt bij het aanmelden ook gegevens op uit de Exact Online API AccountantInfo voor de huidige (default) administratie van de gebruiker. De app hoeft hier geen rechten op te hebben; in Me kan een laatst gebruikte administratie staan die niet voorkomt in SystemDivisions.

Voor de API Me zit er extra logica in Exact Online zodat je Me kunt opvragen ook binnen de context van een administratie waar de app geen rechten op heeft. Deze logica ontbreekt op AccountantInfo. Als je in Exact Online werkt in een administratie waar de app geen rechten op heeft, dan zul je bij het aanmelden op Invantive producten een itgenoda060 of itgeneor228 error krijgen.

Voorlopig is de aanbevolen aanpassing om de nieuwe security op administratieniveau even te laten voor wat het is, en om Invantive software rechten te geven op ALLE administraties, zoals dat ook voorheen het geval was.

Een bugreport voor AccountantInfo is in behandeling via Exact case 02766797.