Extra divisions toevoegen

Ik verbind reeds in Invantive Cloud met de eerste omgeving met 11 divisies, nu heb ik toegang gekregen tot twee extra divisies (in een tweede account: zie screenshot).

Deze komen niet zichtbaar in Invantive Cloud als ik via UniversalSQL allsystemdivisions opvraag.

Hoe komt dit?

Het lukt niet om de context te achterhalen. Vandaar deze vragen:

• Gaat het om twee losse Exact-identiteiten (dus met twee aparte aanmeldcodes / e-mailadressen), de eerste met 11 administraties, de tweede met 2 administraties?
  • Gaat het om 1 Exact-identiteit met twee gekoppelde abonnementen? De eerste met 11, de tweede met 2 administraties?
  • Gaat het om 1 Exact identiteit met 1 gekoppelde abonnement? En in totaal 13 of meer administraties binnen dat Exact-abonnement?

Via welk scherm kan ik dit zien in Exact Online?

Het gaat over één emailadres waarmee ik inlog en daarna zie ik bovenstaande screenshot.

Indien er maar 1 Exact-identiteit is en dit scherm verschijnt, dan is er sprake van twee gekoppelde abonnementen.

Exact Online heeft ons medegedeeld dat men de keuze heeft gemaakt om Exact-identiteiten met meerdere gekoppelde Exact Online-abonnementen niet te kunnen gebruiken met de Exact Online API’s. Helaas is er een bug binnen de Exact Online-schermen waardoor het soms toch lukt.

Zie bijvoorbeeld:

Advies is om per Exact Online-abonnement een andere Exact-gebruiker te hanteren, of om de administraties te laten samenvoegen onder 1 abonnement indien dat mogelijk is.

Dus hoe zorg ik er nu concreet voor dat ik die twee extra adminstraties kan uitlezen? Het abonnement ligt bij een ander bedrijf, wij hebben enkel toegang via onze gebruiker.

Advies is om per Exact Online-abonnement een andere Exact-gebruiker te hanteren, of om de administraties te laten samenvoegen onder 1 abonnement indien dat mogelijk is.

Invantive kan hier geen invloed op uitoefenen, en uit compliance-overwegingen zullen we de aanwezige bug in Exact Online niet misbruiken om het beveiligingsmodel te omzeilen.

Hoe ga ik concreet verder? Niet alle administraties staan op eigen abonnement

Helaas kunnen we niets anders doen dan het eerdere advies te herhalen. Dat is de enige weg vooruit.

En als ik een andere Exact Gebruiker/ander mailadres laat toevoegen aan de 2 adminstraties van het andere abonnement. Lukt het dan om een tweede connectie aan te maken in Invantive om die Exact dossiers uit te lezen?

Ja, naar verwachting wel. De door u beschreven werkwijze is de alternatieve oplossing uit het advies: een andere Exact-gebruiker hanteren per Exact Online-abonnement.

Lukt niet. Nochtans andere gebruiker die nu toegang heeft tot 2 extra administraties. Hoe ga ik best te werk?

Ik gebruik dus twee verschillende emailadressen/accounts.

Advies is het eerder gegeven advies strikt op te volgen. Blijkbaar is de gebruiker nog steeds gekoppeld aan meerdere Exact Online-abonnementen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Foutmelding bij registratie

Een security incident EXACT-Z85GLICG is opgevoerd bij Exact Online om de workaround om deze controles te laten dichtzetten. Dit vermindert de kans op verwarring en/of plotselinge securityfoutmeldingen.