Multi Customer Login-scherm

Ik heb Invantive Control for Excel niet meer heb gebruikt sinds de migratie naar One Exact Identity. Als ik het goed begrepen heb, maakt Exact dit onmogelijk voor gebruikers (met meerdere licenties en profielen) die inloggen via het ‘Multi Customer Login-scherm’:

image

Hi …
Select a linked account to proceed.

Met het Multi Customer Login-scherm (van One Exact Identity) kan het systeem geen onderscheid maken om welke licentie het gaat die gekoppeld moet worden voor de API. Een directe doorlink naar het nieuwe One Exact Identity-inlogscherm wordt ook niet gebouwd voor API om die reden. Zo heb ik het toch begrepen.

Nu begreep ik van zowel een support-medewerken van jullie forum als van Exact Online dat het ‘probleem’ te omzeilen is door het creëren van verschillende aliassen, bv. op de volgende manier:

Ik zou dan over drie verschillende Exact Online-gebruikers beschikken, 1 per Exact Online-abonnement.

Nu ben ikzelf wat benauwd om dit uit te proberen. We steunen erg hard op Exact Online voor de processen in onze onderneming, en het liefst van al houden we dit zonder onderbreking gaande.

Hebben jullie positieve ervaringen van andere klanten die dit zo geprobeerd hebben?

Als we het goed begrepen hebben dan is het koppelen bewust onmogelijk gehouden door Exact om securityrisico’s te vermijden door verkeerde koppelingen.

Het gebruik van meerdere e-mailadressen is mogelijk. Echter, we raden het gebruik van e-mailaliassen af (ook bekend als “subaddressing”, “plus addressing”, “tagged addressing”, of “mail extensions”, zie ook RFC 5233). In alle Invantive-producten worden deze geblokkeerd en/of herschreven naar het e-mailadres zonder alias.

Mocht dit ergens door ons vermeld zijn, gelieve dan de URL door te geven. Dat topic zullen we dan corrigeren.

Het is wel mogelijk om te werken met meerdere e-mailadressen, een per Exact Online abonnement. Daarnaast kunt u ook overwegen om de Exact Online-abonnementen te laten samenvoegen (voor zover dat mogelijk is).

De overgang naar meerdere e-mailadressen is door meerdere andere gebruikers reeds uitgevoerd en er zijn geen problemen mee bekend.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.