Foutmelding tijdens vernieuwen: (429) Too Many Requests

Tijdens het ophalen van gegevens via Power BI lopen we regelmatig tegen de volgende foutmelding aan:

“DataSource.Error: OData: Request failed: The remote server returned an error: (429) Too Many Requests. (Too Many Requests)”

We verzamelen dagelijks incrementele gegevens van de afgelopen 7 dagen om de dataload te beperken. Bovendien gebruiken we voor een andere omgeving precies dezelfde query om gegevens op te halen, zonder enige foutmeldingen. Opmerkelijk is dat de dataload van deze vergelijkbare omgeving aanzienlijk groter is, met meer dan 1,5 miljoen rijen in vergelijking met ongeveer 700 duizend voor de omgeving waar het probleem zich voordoet. Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Advies is om de tips te bekijken op Fair Use Daglimieten voor een Betere Gebruikerservaring.

Merk op dat voor het Twinfield-platform het enorm (>95% reductie is niet vreemd) uitmaakt qua datagebruik of de optie OmitValues=ODataOmitValues.Nulls juist ingesteld is zoals beschreven in:

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.