Foutmeldingen JSON bij transactionlines (grotere hoeveelheid data)

Tot midden december was het gebruik van de TransactionLinesBulk prima in de combinatie PowerBI Exact Online.

Het toevoegen van TransactionLinesIncremental lukt niet. Hier krijg ik de volgende foutmeldingen:

Het vernieuwen van de transactionlinesbulk geeft de volgende fout.
'OLE DB- of ODBC-fout: [DataSource.Error] OData: Invalid JSON.
A comma character ‘,’ was expected in scope ‘Array’.
Every two elements in an array and properties of an object must be separated by commas.

Exact heeft rond 22 december de laatste verlaging van de daglimieten doorgevoerd. We merken dat de overgang van 7.000 naar 6.000 calls per dag vrij weinig impact had, maar dat van 6.000 naar 5.000 circa het tienvoudige aan storingen veroorzaakt door overschrijding van de limieten.

Meer uitleg over deze foutmelding en het achterhalen van de echte foutmelding is te vinden in DataSource.Error: OData: Invalid JSON. A comma character ',' was expected in scope 'Array'. Every two elements in an array and properties of an object must be separated by commas.

Waarschijnlijk moet de time out verhoogd worden op de download; het is begin van het jaarwerk en het is gigantisch druk bij Exact Online en bij Invantive zelf.

Het verhogen van de timeout voor de Power BI download staat beschreven in Vermijd time-out fout bij Power BI OData download.

Zou het ook te maken kunnen hebben met de UK Exact Online omgeving. Hier had ik eerder problemen mee. Deze heb ik in december toegevoegd aan mijn PBI rapport. Gisteren verwijderd en opnieuw gedraaid. Geen foutmeldingen nu.

Dat valt niet te zeggen zonder de foutmelding uit Systeemberichten te kennen.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.