Itgeneor708 en OLEDB- of ODCB-fout

Er zijn twee dingen waar ik tegenaan loop bij het importeren van data uit Exact Online, wellicht dat ze met elkaar te maken hebben.

  1. Tot nu toe is steeds data van alle jaren geïmporteerd, terwijl ik alleen van de afgelopen +/- 5 jaar de cijfers wil analyseren in Power BI. In de Query Editor van tabel ExactOnlineREST Incremental TransactionLinesIncremental@eol heb ik een filter aangezet op datum, maar daardoor kreeg ik de melding: itgeneor708. Die filter in de Query Editor heb ik er dus weer uit gehaald. Maar de melding itgeneor708 lijkt te blijven. Hoe kan ik de melding oplossen en er voor zorgen dat alleen actuele data (vanaf 31-12-2018) geïmporteerd wordt?

  2. Als ik nu importeer krijg ik de melding:
    ExactOnlineREST Incremental TransactionLinesIncremental@eol
    OLE DB- of ODBC-fout: [DataSource.Error] OData: Invalid JSON. A comma character ‘,’ was expected in scope ‘Array’. Every two elements in an array and properties of an object must be separated by commas…
    In de forums lees ik dat dit wellicht komt door een timeout fout door mogelijke drukte? Hoe weet ik of dat hier ook van toepassing is?

Alvast bedankt!

De tweede foutmelding wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de eerste. Power BI is niet in staat om foutmeldingen uit de JSON-payload te halen tenzij die echt als allereerste teruggegeven wordt. Invantive Query Tool met de Bridge Online-driver kan dat bijvoorbeeld wel.

De foutcode itgeneor708 is afkomstig uit een geintegreerde controle die recent is toegevoegd (zie ItemsIncrementals Exact Online een divisie lijkt te ontbreken).

Op dit moment wordt bij het incidenteel optreden van deze foutcode de situatie hersteld door Invantive. Onderwijl wordt geanalyseerd hoe dit probleem kan ontstaan en voorkomen worden. Een nieuwe release zal echter pas na de frozen period in productie genomen kunnen worden, zodat het jaarwerk over 2023 voor iedereen geen storingen kan ervaren door nieuwe Invantive-releases.

Als alternatief kunt u ook de cache legen door op https://bridge-online.cloud rechtsboven in het menu te kiezen voor “Reset Cache”.

Bedankt voor je snelle reactie. Het importeren is nu weer gelukt. De cache resetten had ik trouwens geprobeerd, maar loste de melding niet op.

Er staat nu geen filter meer op de datum, waardoor de tabel met transacties alle data bevat en niet alleen van de afgelopen 5 jaar. Kan ik die filter weer in de Query Editor in Power BI aan zetten? Of krijg ik dan weer die foutmelding?

Een eventueel filter in Power BI zal normlaiter geen relatie hebben met het wel of niet optreden van de foutmelding.

Echter, er is wel een mogelijk gerelateerde oorzaak: als er meerdere downloads gebeuren tegelijk, waarbij de ene download MET filter is en de andere gelijktijdig ZONDER of met ander filter, dan vermoeden we dat dit het genoemde probleem soms kan opwekken.

Advies is om deze downloads dan niet tegelijk uit te voeren.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.