Gebruik langere levensduur database cache en aansluiting

Ivm de API-calls bij gebruik van Power BI en Exact Online heb ik de waarde van de cache in de connector ruim verhoogd.

Nu sluit mijn report niet meer aan omdat de laatste transacties niet worden opgehaald, ik denk vanwege de langere cache tijd.

Moet ik dan nog wel zo’n hoge cache waarde gebruiken?

Welke waardes zijn gebruikt?

Op welke wijze wordt de aansluiting gemaakt over welke soort data?

In de praktijk zijn er bij ons weten zelden problemen mee. Real-time rapportages zijn mogelijk, maar zelden tot nooit nodig. De meeste gebruikers zitten tussen de 3600 en 57600 seconden qua cachelevensduur. Voor ontwikkeling wordt meestal een vrij hoge waarde gebruikt, of wordt data geladen in PowerBI.com via data sets en/of data flows, die daarna in Power BI geincorporeerd worden als databronnen.

Meer informatie over de cache-instellingen is te vinden in Differentieer OData4 cachegedrag met Power BI.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.