Het probleem met vrijwel geen databases meer treedt incidenteel op zowel met een geldige licentie als met het ontbreken van een licentie.
Het is onterecht dat Knack en Visma.net Financials getoond worden. De licentiecontrole hierop bleek ze per abuis toch te tonen; met ingang van release 20.2.11 worden ze ook niet meer getoond tenzij gedekt door de licentie.
Advies
Advies is om:
- Herstart de PC volledig.
- Start Excel.
- Wacht tot Invantive Control geladen is.
- Klink in het lint “Invantive Control” op “Help”.
- Kies voor de optie “Overeenkomst”:
- Haal een licentiesleutel uit de e-mail of op bij Invantive Cloud.
- Zet de licentiesleutel (eventueel met alle omringende tekst) op het klembord.
- Plak de licentiesleutel:
- Accepteer de overeenkomst:
- De ontbrekende Exact Online database zou nu weer zichtbaar moeten zijn.
Verschijnt het lint “Invantive Control” niet? Lees dan Excel toont Invantive Control niet meer in het lint
Lukt het installeren van de licentiesleutel niet? Lees dan Licentiesleutel installeren op Office-gebaseerde producten op Windows.
Verbetering
In release 20.2.11 is het beter zichtbaar dat de databases ontbreken; het ziet er dan ongeveer zo uit:
Een dergelijke weergave is op te wekken door alle Invantive configuratiebestanden weg te halen uit de %USERPROFILE%
-map, Excel te herstarten, het overeenkomstscherm te weigeren / met een fout af te ronden en daarna op Aanmelden te drukken.
Voor een volgende release zal een controle toegevoegd worden waarbij de gebruiker in dit geval telkens actief naar het overeenkomstscherm geleid wordt om het ongemak te verminderen.