Grootboekstructuur Exact Online in Power BI

Voor het visualiseren van financiele rapporten ben ik op zoek naar een tabel die de grootboekrekeningen structuur van ExactOnline heeft. Dus een kolom met het moedergrootboek en een kolom met de subgrootboeknummers die daaronder vallen. Dit zodat ik het in Power BI kan visualiseren. Zijn er tabellen die een “best use case” zijn hiervoor?

Ik gebruik momenteel BalancePeriodAll tabel in combinatie met GLAccountsIncremental en een zelf gecreeerde Excel om de structuur van de bestaande financiele rapportages na te bootsen in Power BI.

Echter, kan dit in de toekomst leiden tot problemen in het geval dat er in de administratie nieuwe grootboeknummers worden geopend (dit moet dan tevens in de Excel worden opgenomen).

Misschien om duidelijker te zijn, het gaat om de zogenoemde “Chart of Accounts” uit onze Exact Online-administratie. Welke tabel in Power BI is hier over het algemeen het meest geschikt voor? Mogelijk is het handig om via Teamviewer mee te kijken.

Meer informatie over de structuur van grootboekrekeningen in een grootboekrekeningschema, en de bijbehorende tabellen, is te vinden in Hoe vraag je de structuur van grootboekrekeningen in Exact Online op?.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.