Momenteel hebben we enorme problemen bij meerdere klanten bij het downloaden van de tabellen uit Exact Online via een ongewijzigde versie van Invantive Data Hub.
Niet alleen de incremental tabellen zoals recent met administraties die opeens naar blijkbaar een andere Exact Online-server stiekem verhuizen, maar ook de tabellen zoals SalesInvoicesBulk. Die geeft ineens maar drie of vijf rijen terug bij administraties waar dat er tien,- tot honderduizenden moeten zijn. En even later weer alle rijen.
Leeggooien van de cache wat in verleden wel werkte voor de stiekeme Exact Online-server verhuizing heeft nu geen effect.
Klanten worden logischerwijs erg ongeduldig. Meerdere keren per jaar treden dit soort problemen op, waardoor de betrouwbaarheid van de diensten en producten die we leveren enorm onder druk staat. Ik begrijp dat Invantive ook afhankelijk is van de acties van Exact.
Is over dit recente probleem al iets bekend? Of workaround mogelijk?
Een analyse is gemaakt middels tijdelijke toegang:
use all
select division
, count(*)
from salesinvoicesbulk
group
by division
De uitkomst is:
Divisie ID
COUNT
3589279
4
1911880
19086
Advies is om te controleren dat alle gebruikte scripts in Invantive Data Hub aan het begin de gewenste administratie(s) instellen via het use-statement zoals beschreven in:
Deze methode met use werkt identiek voor Invantive Cloud ook op de on-premises producten.
Als de administratie(s) niet expliciet ingesteld worden, dan zal standaard default gebruikt worden als in:
use default
Dit is de administratie die terug te vinden is in Me:
select me.CurrentDivision
, sdn.Description
from me me
join systemdivisions sdn
on sdn.code = me.CurrentDivision
Mocht dit niet helpen, dan is advies om in de SQL-job logging toe te voegen, bijvoorbeeld met:
select division
, count(*)
from salesinvoicesbulk
group
by division
local export results as "c:\temp\tijdelijk.xlsx" format xlsx include technical headers
waarbij de bestandsnaam naar keus aangepast wordt. Hierin is achteraf te controleren wat de aantallen waren.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.