Inhoud buffer geeft antwoord op onverwachte vraag en heeft daardoor onverwacht resultaat

Bij het uitvoeren van Data Hub heb ik een reeks statements achter elkaar in de opdracht-prompt geplakt.

Na het uitvoeren van het statement alter persistent cache table documentattachmentfilesbulk force refresh approach copy treedt een foutmelding op.

De foutmelding luidt Fout itgenoda265 deze fout wordt veroorzaakt door Exact is mij verteld.

Doordat deze fout optreedt vraagt Data Hub mij hoe ik hier verder mee wil gaan.

Omdat er nog een reeks statements in de buffer staan geeft hij die statements aan als antwoord op de vraag

Toon details? Vraag? [y/N]

Het antwoord op deze vraag is in dit geval use 1234567

DataHub weet niet hoe hij hier mee moet om gaan en gaat derhalve gewoon verder met de volgende opdracht in de buffer.

Concreet gaat hij de gegevens van 1234567 nogmaals opvragen……

Data Hub is gewoon vanuit windows gestart.
Zodra de Invantiveprompt verscheen heb ik de volgende statements in het venster geplakt.

use 1234566

alter persistent cache table documentsbulk force refresh approach copy

alter persistent cache table documentattachmentfilesbulk force refresh approach copy

use 1234567

alter persistent cache table documentsbulk force refresh approach copy

alter persistent cache table documentattachmentfilesbulk force refresh approach copy

Bottomline: bij een foutmelding zou ik verwachten dat DataHub de rest van de buffer negeert.

Wie weet kun je er wat mee.

Interessante constatering. Ik ben er nog niet uit of we dit als een bug of feature moeten classificeren.

Hoe heb je Data Hub gestart? Draait ie in headless mode met een script? Kun je het relevante deel van het SQL script hier tussen drie backticks er voor en er achter toevoegen?

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.