Inlezen wisselkoersen lukt niet

Wat moet men dan doen om dit te verhelpen zoals beschreven in Valuta Tools importeert de koersen niet bij Exact Online, want ik heb al drie dagen hetzelfde probleem. Er wordt aangegeven dat de download is gelukt, maar er is niets bijgewerkt in Exact.

Kunt u een schermafdruk toevoegen van de door u gebruikte instellingen in het Valuta Tools-scherm?

En de download toevoegen die u krijgt als u in het eindvenster het rapport downloadt?

Kunt u de download van het rapport (Excel sheet) ook toevoegen? Of daarvan de inhoud als schermafdruk?

Het lijkt leeg.

Kunt u in de browser nog eens naar de website https://valuta-tools.invantive.com gaan en dan:

  • aldaar op F12 drukken
  • ga naar tabblad “Network”
  • zet een vinkje bovenaan bij “Disable cache”
  • Druk op F5 om de browserinhoud te verversen.
  • Probeer opnieuw de wisselkoersen op te geven en in te lezen.

Lukt het dan wel?

Het werkt weer! Bedankt.

De upgrade naar release 25.0 veroorzaakte bij deel gebruikers problemen omdat de nieuwe versie van de browser-bibliotheek niet opgehaald werd. Dit trad vooral bij frequente gebruikers op.

Een verbetering zal doorgevoerd worden zodat een inleesactie met ongeldige waardes voor divisions en/of voor currencies een foutmelding geeft in plaats van geen wisselkoersen in te lezen:

https://valuta-tools-app.invantive.com/Preset?preset=nl-currency-import-query&country=nl&divisions=123,ongeldig,1&number_of_days=7&currencies=AUD,undefined,undefined2&testrun=false

Dit vermijdt vragen.

Er zal gekeken worden naar een alternatieve aanpak voor het ophalen van de bibliotheken, maar deze heeft mogelijk meer impact dan wenselijk.