Inlezen wisselkoersen lukt niet

Wat moet men dan doen om dit te verhelpen zoals beschreven in Valuta Tools importeert de koersen niet bij Exact Online, want ik heb al drie dagen hetzelfde probleem. Er wordt aangegeven dat de download is gelukt, maar er is niets bijgewerkt in Exact.

Kunt u een schermafdruk toevoegen van de door u gebruikte instellingen in het Valuta Tools-scherm?

En de download toevoegen die u krijgt als u in het eindvenster het rapport downloadt?

Kunt u de download van het rapport (Excel sheet) ook toevoegen? Of daarvan de inhoud als schermafdruk?

Kunt u in de browser nog eens naar de website https://valuta-tools.invantive.com gaan en dan:

  • aldaar op F12 drukken
  • ga naar tabblad “Network”
  • zet een vinkje bovenaan bij “Disable cache”
  • Druk op F5 om de browserinhoud te verversen.
  • Probeer opnieuw de wisselkoersen op te geven en in te lezen.

Lukt het dan wel?

Het werkt weer! Bedankt.

De upgrade naar release 25.0 veroorzaakte bij deel gebruikers problemen omdat de nieuwe versie van de browser-bibliotheek niet opgehaald werd. Dit trad vooral bij frequente gebruikers op.

Een verbetering zal doorgevoerd worden zodat een inleesactie met ongeldige waardes voor divisions en/of voor currencies een foutmelding geeft in plaats van geen wisselkoersen in te lezen:

https://valuta-tools-app.invantive.com/Preset?preset=nl-currency-import-query&country=nl&divisions=123,ongeldig,1&number_of_days=7&currencies=AUD,undefined,undefined2&testrun=false

Dit vermijdt vragen.

Er zal gekeken worden naar een alternatieve aanpak voor het ophalen van de bibliotheken, maar deze heeft mogelijk meer impact dan wenselijk.

In release 25.0.11 van Valuta Tools zijn de volgende controles toegevoegd:

  • foutmelding xxvt030 indien de opgegeven administratie(s) niet bestaan;
  • foutmelding xxvt031 indien de wisselkoers(en) niet bestaan.

Is er een kans dat de update opnieuw invloed heeft gehad op de prestaties? Want sinds gisteren kan ik de wisselkoersen niet meer bijwerken.

De wijziging kan geen invloed gehad hebben op de selectie cq. leiden tot wel of niet laden van wisselkoersen zonder foutmelding.

Kunt u in de browser nog eens naar de website https://valuta-tools.invantive.com gaan en dan:

  • aldaar op F12 drukken
  • ga naar tabblad “Network”
  • zet een vinkje bovenaan bij “Disable cache”
  • Druk op F5 om de browserinhoud te verversen.
  • Probeer opnieuw de wisselkoersen op te geven en in te lezen.

Lukt het dan wel?

Ik heb dat gedaan, maar helaas lukt niet.

Ik en mijn 2 collega’s volgen dit topic weer mee, want ook bij ons werkt het niet meer. Wij krijgen exact dezelfde melding als gebruiker h9g0.

Advies is om inlezen nogmaals te proberen. In het inlezen konden geen problemen gevonden worden, maar het actualiseren van de wisselkoersen liep enkele dagen achter. Dat heeft mogelijk de verwarring veroorzaakt.

1 like

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.