Wisselkoers inladen Exact werkt niet meer

Ik ervaar sinds vorige week problemen met het inladen van de wisselkoersen. Aangezien de nieuwe omgeving niet actief gebruik ik nog de oude website.
Wanneer ik kies voor importeren, dan blijft hij draaien voor 5 min. Vervolgens springt hij terug naar het start scherm en zijn er geen wisselkoersen ingelezen.

Hoe kan dit opgelost gaan worden?

Op dit moment werkt valuta tools niet goed door onbekende oorzaak. I.v.m. aanhoudende problemen op het Exact Online-platform hebben we de applicatie voorlopig down gebracht. Dit geeft ons ruimte om te focussen om de andere producten te laten doordraaien op Exact.

De Valuta Tools zijn in ieder geval in december niet meer beschikbaar.

Deze melding is geplaatst om verwarring te voorkomen. Zodra de situatie wijzigt zal dat hier bijgewerkt worden.

De valuta tools zullen in ieder geval NIET meer beschikbaar komen op de huidige URL. We raden u aan om alvast de registratie op Invantive Cloud te voltooien zoals beschreven op https://forums.invantive.com/t/verhuizing-valuta-tools-app-voor-exact-online-naar-invantive-cloud/1567.

Het is ook mogelijk automatisch een e-mail te ontvangen zodra de valuta tools weer beschikbaar zijn. Registreer daarvoor uw e-mailadres bij de onderhoudspagina:

Voor eventueel handmatige invoer is de ECB lijst online beschikbaar:

Ik begrijp dat de oude Valuta Tools niet meer beschikbaar is, maar via de Invantive cloud zou het wel moeten werken toch? Ik kan het niet vinden namelijk.

De Valuta Tools module is zowel via de website als Invantive Cloud de komende tijd niet beschikbaar. In begin van 2022 wordt e.e.a. weer opgepakt.

Kan hier niet op kortere termijn gezocht worden naar een oplossing? Het is erg jammer dat er nu ruim 2 maanden wisselkoersen ontbreken. Aangezien de website ook plat ligt kunnen we het ook niet één voor één doen, want dit werkte soms nog bij mij.

De wens is begrijpelijk, maar we hebben de prioriteiten moeten leggen bij de overige producten. We verwachten dat in 2022 rondom Exact Online e.e.a. rustig wordt en er weer capaciteit is om Valuta Tools om te zetten.

Is er al enig zicht op wanneer Valuta Tools weer live gaat?

We hopen dat we in het eerste kwartaal de Valuta Tools weer beschikbaar kunnen stellen binnen Invantive Cloud. Eerst zal Get My Report beschikbaar gemaakt worden binnen Invantive Cloud en daarna Valuta Tools.

We hebben gestreefd om een workaround toe te passen op de huidige site https://valuta-tools.nl.

Als het goed is, dan werkt het inlezen weer.

Zou je dit willen proberen?

Ik krijg de melding geen wisselkoers geladen, selectie bevatte een administratie met een enkele basisvaluta EUR.

Ik heb het geprobeerd bij een administratie die juist meerdere valuta’s heeft welke ik de afgelopen weken elke week handmatig heb ingevoegd.

Dus het lijkt niet te werken

Dank voor de controle. Voor de zekerheid: hebben deze twee velden een waarde? Zo ja, welke?

Peildatum

Ik heb exact die waarde gebruikt. 10 dagen vanaf 27-01-2022. Daarna ook nog geprobeerd met 9 dagen maar werkte ook niet.

Dank voor toelichting. Een aantal andere diensten bleken nog uit te staan; die zijn inmiddels geactiveerd. Het laden zou nu mogelijk moeten zijn.