Wisselkoersen worden niet meer geupload in Exact

Ik zie dat sinds september de wisselkoersen niet meer in Exact online staan terwijl de valuta tools applicatie aangeeft dat de import succesvol was. Na overleg met Exact geven zij aan de volgende data nodig te hebben: HTTP request, body, en response van de API-call die is gemaakt die volgens hen succesvol is, maar niet is aangekomen in Exact Online.

Hoe kom ik aan deze informatie of is er een andere storing bekend als reden voor dit probleem?

Kunt u een (geanonimiseerd) screenshot toevoegen van het scherm (inclusief melding) die u krijgt bij het aanklikken van “Importeren” op https://valuta-tools.invantive.com?

Import successful.
990 exchange rates loaded for 1 companies.
Selection included one company with a single base currency USD.
[ Download report ]

Op welke wijze werkt het uploaden niet?

Volgens deze screenshot is de upload succesvol. Maar als ik daarna in Exact Online kijk zijn er geen nieuwe wisselkoersen ingeladen vanaf 1 september.

Het probleem is niet reproduceerbaar.

Advies is om te kijken of de juiste administratie geraadpleegd / geladen wordt. U kunt ook overwegen om het rapport te downloaden en te vergelijken met de daadwerkelijke inhoud van Exact Online.

De data uit het rapport komt overeen, behalve dat alle data vanaf 1 september niet meer in Exact staat. Exact zelf vraagt om de volgende data om te kijken of het probleem aan hun kant zit: HTTP request, body, en response van de API-call die is gemaakt die volgens hen succesvol is, maar niet is aangekomen in Exact Online. Hoe vind ik dit?

Indien het rapport dezelfde data bevat als getoond in de “Import successful.” pop-up, dan is het laden gelukt in de aangegeven administratie(s).

Mocht Exact Online die niet vastleggen om haar moverende redenen, dan zou dat een ernstige storing zijn op de Exact Online API’s.

De uitgewisselde data is niet voor eindgebruikers op te vragen. Het bestuderen van problemen met de Exact Online API voor een specifieke omgeving valt niet binnen de ondersteuning op het gratis Valuta Tools-product.

Terzijde: in de screenshot is trouwens sprake van een Exact Online-administratie met de munteenheid USD. Mocht deze in de VS gevestigd zijn, dan zal deze niet meer verschijnen sinds 17 september 2025 zoals uitgelegd in Vervallen landen en munteenheden op Valuta Tools. Dit zal niet de oorzaak zijn geweest omdat de melding van daarvoor is.

Helaas kunnen wij u bij dit probleem niet verderhelpen.

Sinds uw vorige antwoord krijg ik in Valuta Tools nu de melding:

Kon de preset met de naam undefined-currency-currencies-query niet vinden of laden.
Geef een bestaande preset op.

Ik kan dan ook geen administratie of valuta selecteren en dus ook geen rapport meer downloaden. Hoe los ik dit op?

Wat is de exacte URL die deze melding geeft?

Kunt u hiervan een screenshot (geanonimiseerd) delen hier?

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.