Invantive Cloud haalt data op van slechts één Exact Online administratie

Wij hebben voor één van onze gebruikers alle stappen doorlopen zoals voorgeschreven in de documentatie om te zorgen dat de gebruiker met behulp van Invantive Cloud de Exact Online data kan benaderen via Power Query/Power BI.

Nu doet het probleem zich voor dat dit op zich werkt, alleen wordt slechts de data van één administratie opgehaald. In Invantive Cloud hebben wij voor de gebruiker al de “Data Container” verwijderd en opnieuw ingesteld. Dit hielp echter niet.

Hoe zouden wij dit kunnen oplossen?

Waarschijnlijk wordt gebruik gemaakt van de standaard app “Invantive Cloud” in plaats van “Bring Your Own App”. “Bring Your Own App” heeft de voorkeur en wordt geleidelijk uitgerold, maar door een bug in het Exact App Center is dat momenteel stilgelegd tot waarschijnlijk dit weekend.

Uitgaande van Invantive Cloud, is het mogelijk om de administratierechten op verschillende plekken in te perken. Zie hiervoor:

Waarschijnlijk is het opgelost als de “Appmachtigingen” aangepast worden zoals beschreven in het eerste artikel.

Het is ook mogelijk een andere gebruiker te koppelen via de knop “Autorisatie Vernieuwen” op de datacontainer; zie ook Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652).

Het intrekken van de rechten op administraties staat beschreven in Hoe trek ik de app rechten in voor Exact Online?.

Als dit niet helpt, beschrijf svp in een antwoord de doorlopen stappen.

Wij hebben de stappen doorlopen zoals weergegeven in het eerst genoemde topic (itgeneor228). Hier bleek uit dat de gebruiker niet standaard toegang had tot alle administraties. Dit aangepast, maar nog werkte het niet.

In het derde topic “Filteren op Division…” wordt beschreven hoe administraties kunnen worden gekozen via het use statement. Bij de betreffende gebruiker staat NIET use all of use all@eol.

Bij mijzelf staat dit overigens wel en werkt alles prima. Ik weet alleen niet hoe ik e.e.a. bij de andere gebruiker kan aanpassen.

Het instellen van de SQL die bij het openen van de database wordt uitgevoerd is op dit moment bewust “alleen lezen” omdat het kan leiden tot storingen. Voor de toekomst willen we graag een partitiekeuzemenu zoals in de on-premises producten. Het idee heb ik zojuist ook op de forums zichtbaar gemaakt.

Handigste voor aanpassen is een mail te laten sturen door de gebruiker naar support@invantive.com met vermelding van de gewenste inhoud (waarschijnlijk use all@eol hier).

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.