Invantive Control for Excel niet meer beschikbaar

Ik kan Invantive Control for Excel niet meer gebruiken. ‘Invantive Control’ is wel zichtbaar in mijn lint. Eveneens wordt de plug-in niet vermeld bij uitgeschakelde items in het menu ‘Opties’ in Excel.

Wanneer ik de Invantive Support Assistant gebruik, dan geeft dit aan dat alles in orde zou moeten zijn.

Mijn mapjes op mijn C-schijf lijken echter vrij ‘leeg’ te zijn. C:\Users\naam\AppData\Roaming\Microsoft\AddIns bevat twee bestanden ‘Invantive Control functions’ met twee verschillende extensies. In een ‘knowledge base’-artikel van u wordt er verwezen naar een map die gevuld zou moeten zijn met 125 bestanden. Is dat deze map? Hoe kan ik een herstel van mijn installatie uitvoeren?

Ik maakte een verwijzing naar de foutieve map. In C:\Program Files (x86)\Invantive Software BV\Invantive Control for Excel zitten mijn 125 bestanden.

Maar als het hier niet aan ligt, waaraan dan wel?

De oorzaak is niet meteen duidelijk.

Advies is:

Mocht daarna niet werken, gelieve dan een reactie hier achter te laten.

Ik heb de laatste versie nog eens geïnstalleerd van ‘Invantive Control dor Excel’.
Nu krijg ik echter volgende melding te zien wanneer ik een verbinding probeer te maken:

itgenclr121
Een verbinding met de database ‘ACME\Exact Online (be)’ kon niet worden opgebouwd als gebruiker ‘john.doe@acme.be’.
De datacontainer met alias ‘mss’ kan niet worden geopend op provider ‘SqlServer’.
Login failed for user "

Deze foutmelding geeft aan dat de verbinding blijkbaar zowel een datacontainer naar Exact Online Belgie, als een datacontainer naar Microsoft SQL Server bevat. De laatste heeft als alias ‘mss’.

Echter, het aanmelden op SQL Server lukt niet. Advies is om de gebruikte credentials te controleren. Die kunnen zichtbaar zijn in het Invantive Control for Excel-aanmeldscherm en/of het gebruikte settings*.xml-bestand (te vinden zoals beschreven in Hoe vind ik %USERPROFILE%\invantive?).

Uw SQL Server-beheerder kan u aangeven welke credentials nodig zijn.

Neen, daar kan ik mij credentials niet terugvinden.

Dan is het het beste om de beheerder van de database om de juiste aanmeldgegevens te vragen.

Is er ook een manier om deze connectie te ‘omzeilen’? Ik vraag geen enkel gegeven op, buiten wat in Exact Online zelf staat, en daar heb ik de gegevens van. Een SQL-Server is voor mij niet nodig.

Indien u de SQL Server-verbinding niet nodig heeft, dan kunt u overwegen om de standaard Exact Online Belgie-database te gebruiken onder de groep “Exact” of “Exact Online” in het aanmeldscherm van Invantive Control for Excel. Deze verbindt enkel naar Exact Online.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.