Invantive Control licentie en installatie

Ik kan met herinneren dat Invantive Control een gratis dienst is, klopt dat?

Toen ik het installeerde moest ik wel een licentiecode invoeren, misschien omdat het in combinatie gaat met Query Tool.

Als ik dit bij een klant installeer, moeten zij dan ook een (gratis) licentie aanvragen voor Invantive Control? Of is dit niet nodig omdat Query Tool daar niet geïnstalleerd staat?

Een klant van een accountant die zelf de Invantive software kan bedienen zal meestal een eigen licentie nodig hebben. Een 6 maanden gratis trial kan online aangevraagd worden.

Alleen indien sprake is van een white label licentie kan een licentie in sublicentie gegeven worden.

Voor OEM- en runtime-licenties geldt dat de software wel gebruikt kan worden voor een andere organisatie, maar dan mag de andere organisatie de software direct of indirect niet kunnen bedienen (geen user interface zeg maar).

De meeste gebruikers van Invantive Control for Excel hebben een betaald abonnement. Meestal is dat Invantive Office for Entrepreneurs of Invantive Office for Accountants. Er zijn gratis licentievormen die gebruikt kunnen worden met Invantive Control. De meestvoorkomende zijn de Open Data licentie (Kadaster, RDW, CBS) of met XML audit files. Die laatste wordt meestgebruikt door curatoren/advocaten en finance professionals.

In de licentievormen waar Invantive Control in zit, zit bijna altijd Invantive Query Tool. Alleen Invantive Office for Accountants (accountants tot 1.000 administraties) biedt geen toegang tot Invantive SQL en dus ook niet tot Invantive Query Tool.

De actuele inhoud van licentievormen kun je vinden in Invantive Cloud. Ga naar Overeenkomsten en kien een overeenkomst. Klik dan op product:

image

Je krijgt dan de eigenschappen van het product. Door een product met veel mogelijkheden toe te voegen, zoals SUBAAINV, zie je de totale lijst van mogelijkheden:

Erg uitgebreid, bedankt voor de uitleg. (De blur over het licentienummer doet niet zo veel als het nummer nog 2x in dezelfde screenshot niet geblurd is :slight_smile: )

Omdat ik niet echt een duidelijk antwoord heb op wat ik wil weten, hier de vraag iets specifieker: Kan iemand gebruik maken van Invantive Control om daarna data via een van de ondersteunde APIs naar Excel te halen zonder betaalde licentie?
Zo niet, waar kan ik zien of wij een whitelabel licentie ivm een sublicentie?

Ha ha, dat was lekker dom. Nou ja, heel essentieel is het ook niet, maar toont wel risico’s aan van screenshots.

Kan iemand gebruik maken van Invantive Control om daarna data via een van de ondersteunde APIs naar Excel te halen zonder betaalde licentie?

Nee, dat kan normaliter niet met Invantive Control; je hebt voor Exact Online een premium abonnement nodig. Dat kan met een gratis licentie binnen de 6 maanden gratis of via Power Query of Power BI met een Invantive Cloud Basic abonnement (linker kolom).

Zo niet, waar kan ik zien of wij een whitelabel licentie i.v.m. een sublicentie?

Whitelabel licenties zijn uitzonderlijk. Ze hebben bijvoorbeeld aparte productcodes en een afwijkend uiterlijk (bijvoorbeeld geen Invantive blauw maar rood of paarse kleurthema’s met andere merknamen).

Ik zou adviseren om eerst te kijken of het kan via Invantive Cloud Basic als een download. Als niet haalbaar vanwege aantal administraties, omzet of datavolume, dan een 6 maanden gratis gebruiken.