Is de data van Exact Online in Power BI (online) automatisch te refreshen in online gepubliceerde dashboards/rapporten

De data van Exact Online wordt via de Invantive connector ingeladen in Power BI. Met 1 knop kun je deze data refreshen in de desktop app.

Zodra je een dashboard heb gemaakt in Power BI en je publiceert deze naar je werkruimte op Power BI Online upload die een soort save van de ingeladen data. Deze dashboards kan je vervolgens verder delen binnen het bedrijf zonder dat de data voor anderen gefreshed is als er niet door de publiceerder een nieuwe save van de data is geüpload.

Ik zou nu willen weten of je automatisch ervoor kan zorgen dat de data automatisch of gepland (bijv. 1 keer per dag) wordt gerefreshed zonder dat alleen de bewerker van het dashboard dit handmatig moet doen.

Ik heb een Power BI Pro abonnement.

Ja, dat kan eenvoudig en helemaal volgens de standaard Power BI Online methodiek. Zie Hoe maak ik een Power BI gegevensset op Exact Online met automatisch verversen?

Invantive Cloud werkt volledig met de standaard OData drivers. Je hoeft dus geen drivers te installeren en ook een Personal Gateway is overbodig.

Het is wel verstandig om voor het publiceren zorgvuldig even alle datasets te controleren op de instellingen zoals beschreven in Vermijd time-out fout bij Power BI OData download.

Ik heb geprobeerd op deze manier de database ook met Power Bi Online te verbinden, maar ik kreeg een foutmelding van Power BI en een beveiligingswaarschuwing via de mail dat de inlogpoging niet geautoriseerd was. Ik log op de Invantive site in met dezelfde inloggegevens als op de verbinding op Power BI.

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

De volledige foutmelding is te vinden op Bridge Online Monitoring. Gelieve de firewall bijpassend te configureren zoals beschreven in Corrigeer itgenboe031 en itgenboe030 melding bij Power BI Verversen (Bridge Online toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ...)).

1 like