Itgenaoe027 foutmelding bij OData-connector voor AFAS Online

Bij het ophalen van data via de OData-connector naar AFAS Online in Invantive Cloud loop ik tegen de volgende foutmelding aan:

{
    "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataErrorResponse",
    "error": {
        "MetadataType": "Invantive.Bridge.Online.Models.ODataError",
        "code": "itgenaoe027",
        "message": "Er is een onverwachte fout opgetreden. (itgenaoe027, 7733aefb-c7ae-4d8d-bcad-d3c07eb185fd)",
        "details": [
            {
                "code": "TraceIdentifier",
                "message": "0HN7PETI0RA71:00000015"
            },
            {
                "code": "SessionId",
                "message": "user-20a5332d-38ce-4b1e-81ba-345960be2143"
            },
            {
                "code": "ExceptionUid",
                "message": "7733aefb-c7ae-4d8d-bcad-d3c07eb185fd"
            }
        ]
    }
}

Situatie: de foutmelding verschijnt wanneer ik de volgende connector probeer te benaderen:

  • DataSourcePath: https://bridge-online.cloud/[DATABASE]/odata4/AfasOnline.GetConnector.pbc_g@aon
  • URL: https://bridge-online.cloud/[DATABASE]/odata4/AfasOnline.GetConnector.pbc_g@aon?

Details

  • Trace Identifier: 0HN7PETI0RA71:00000015
  • Session ID: user-20a5332d-38ce-4b1e-81ba-345960be2143
  • Exception UID: 7733aefb-c7ae-4d8d-bcad-d3c07eb185fd

Voor andere subcategoriën in dezelfde OData-link geldt dit probleem niet.

De lijst met onderliggende volgnummers en -categoriën van de GetConnector is in de bijgevoegde afbeelding weergegeven.

Deze itgenaoe027-melding betekent dat de AFAS Profit API-server een antwoord terug heeft gegeven in combinatie met een HTTP 500 (Internal Server error).

Zie ook:

De foutcode van AFAS is -2147180999. Hexadecimaal is dat 80049E39 (je kunt dat via calc.exe omrekenen). Dit is een generieke error uit AFAS (voorbeeld).

AFAS meldt terug als tekst: “Er is een onverwachte fout opgetreden.” met een Profit log reference:

{"externalMessage":"Er is een onverwachte fout opgetreden.","errorNumber":-2147180999,"profitLogReference":"..."}

De echte oorzaak is onbekend; die was in de ideale situatie vanuit AFAS teruggegeven.

Advies is om contact op te nemen met AFAS Support onder vermelding van de profitLogReference.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.