Itgencmr088 Kan de connector voor datacontainer met alias ‘sqlserver’ niet vinden

Het uitvoeren van het incrementele script veroorzaakt onderstaande fout, hoe op te lossen?

image

itgencmr088
Kan de connector voor datacontainer met alias ‘sqlserver’ niet vinden.
Mogelijke geldige alternatieven: OAuthUI.

De datacontainer met alias ‘sqlserver’ is gedurende de uitvoering van het script niet beschikbaar. Advies is om te controleren of de database wel een datacontainer met de naam ‘sqlserver’ bevat.

Hoe kan ik controleren of de database wel een datacontainer met de naam ‘sqlserver’ bevat?
Zo niet hoe kan ik zorgen dat het script wel een bestaande datacontainer kan kiezen?

De databasedefinities staan in de settings*.xml bestanden. De locatie is te zien als de muis boven de databasenaam zweeft. Na het aanmelden zijn de beschikbare datacontainers zichtbaar bij “Beschikbare Objecten” in het Query Tool en via bijvoorbeeld de view SystemDataContainers@DataDictionary.

Uitsluitend gedefinieerde datacontainers kunnen gebruikt worden. Het is niet mogelijk om na het aanmelden op een database een datacontainer toe te voegen aan de database. Kies daarom de juiste database met daarin de sqlserver datacontainer.

Vervolgens voer onderstaande query uit:

select distinct 
       provider_data_container_alias 
from   SYSTEMDATACONTAINERATTRIBUTES@DataDictionary

als resultaat krijg ik dan:
image
dat betekent dan dus dat de datacontainer sqlserver niet beschikbaar is

Hoe kan ik genoemde query “aan de praat” krijgen?

Hiervoor zal een andere databasedefinitie gekozen moeten worden waarin de datacontainer sqlserver ook gedefinieerd is.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.