Itgenlic727 melding bij gebruik OEM-model voor accountants

Bij het downloaden van data met het nieuwe OEM-model voor accountants treedt de volgende melding op:

... has failed to refresh.
Failure details: The last refresh attempt failed because of an internal service error. This is usually a transient issue. If you try again later and still see this message, contact support.

DataSource.Error: OData: Request failed: 
The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. 
Het abonnement 'SUBFP2ALL' van 'ACCOUNTANT B.V.' geeft geen toegang tot Exact Online abonnementen van ondernemers zoals 'ACME B.V.'. 
Gebruik een ander abonnement of een ander contract dan 'L123456789'. 
itgenlic727, 43aef8b5-4dce-4f2c-9283-f9099edb68e9


DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/DB/odata4/ExactOnlineREST.Budget.Budgets@eol

The exception was raised by the IDbCommand interface. Table: Budgets.

De mogelijkheid om ook als OEM te verbinden met Exact Online abonnementen van ondernemers blijkt inderdaad (nog) niet beschikbaar gemaakt te zijn voor abonnementen op basis van SUBFP2ALL: OEM voor accountants. Dit is een administratieve fout van Invantive.

Dit is ook terug te zien door het ontbreken van een vinkje bij de rode pijl in onderstaande afbeelding. Dit scherm dat abonnementsvormen vergelijkt is te vinden op Invantive Cloud via “Overeenkomsten” en dan de productcode “SUBFP2ALL” te selecteren.

Een correctie is doorgevoerd. Naar verwachting zal de wijziging op 20 april 2023 vanaf 08:00 CET effectief zijn voor alle SUBFP2ALL-overeenkomsten.

Een vergelijkbare foutmelding met dezelfde strekking en oplossing is:

itgenlic529
The current user is member of the entrepreneur Exact Online subscription of ‘ACME’ with Exact Online customer code ‘…’.
However, this Invantive software subscription with code L12345678 allows only log on by users with an accountancy subscription.
Please acquire an appropriate Invantive subscription for entrepreneurs or connect to the company through an associated Exact Online subscription for accountants.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.