Itgenoda042: The requested OData URL could not be found on the Invantive Bridge Online server

De fout van 18 dagen geleden is weer terug:

2022-02-04 07:27:20.089 Information itgendhb044: Run SQL statement: create or replace table EOL_Industry@sqlserver
as
select * from Exactonlinexml.XML.[Activitysectors@Eol]@bol
2022-02-04 07:27:20.090 Information itgensql264: Invantive SQL statement gestart.
2022-02-04 07:27:20.188 Warning itgendhb173: Context: create or replace table EOL_Industry@sqlserver as select * from Exactonlinexml.XML.[Activitysectors@Eol]@bol
2022-02-04 07:27:20.232 Error itgencun016: Fout itgenoda042: The requested OData URL could not be found on the Invantive Bridge Online server.

The remote server returned an error: (404) Not Found.
Please contact Invantive Support or use another table.
https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4/Exactonlinexml.XML.Activitysectors@Eol
2022-02-04 07:27:20.235 Error itgenoda042: System.Net.WebException
Invantive.Basics.InvantiveSqlException
at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse()
at Invantive.Data.Providers.Http.HttpBasedProvider.DoRequest(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, HttpWebRequest request, String url, ObjectDefinition objectDefinition, QueryObject queryObject, String partitionCode, String callSafeNameOverrule, String anonymizedPostText, Boolean allowRetryOnConnectionLoss, ParameterList parameters, Guid nativeCallUid, Boolean throwExceptionOnNonSuccessfulStatusCode, ExecutionStatistics& statistics, ODataErrorProcessingInstructions& oDataErrorProcessingInstructions)

Kan iemand mij helpen?

De gebruikte query is blijkens de melding:

create or replace table EOL_Industry@sqlserver as select * from Exactonlinexml.XML.[Activitysectors@Eol]@bol

wat leidt tot het verzoek aan Bridge Online voor deze URL:

https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4/Exactonlinexml.XML.Activitysectors@Eol

Deze URL bestaat niet. Dit is handmatig te controleren door te proberen de URL op te vragen. De URL is geldig als er om gebruikersnaam/wachtwoord gevraagd wordt. Een 404 geeft aan dat de OData4 URL ongeldig is.

Advies is om de juiste casing te gebruiken, dus:

create or replace table EOL_Industry@sqlserver as select * from ExactOnlineXML.XML.[Activitysectors@Eol]@bol

Lukt het dan wel?

De correcte schrijfwijzes zijn te vinden onder “Catalog” en “Schema” op:

Een idee is geregistreerd om ook voor Invantive Bridge Online tabellen een zinvolle hint te geven. het is frustrerend dat er geen tip gekoppeld is aan “use another table”. Dit zal t.z.t. wel een upgrade vereisen van de Invantive Data Hub clientversie. Aanvullingen en stemmen op het idee zijn welkom.

Het gaat mij niet alleen om dit statement maar zo te zien gaan alle statements in de eol2sqlserver.sql file fout.
Deze file is ook al maanden niet meer aangepast.
Waarom zou dit nu dan niet meer werken?

Ik zie zelf geen mogelijke oorzaak. Bridge Online had in januari grotendeels een standstill. Enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat de Data Hub versie vervangen is en dat die strikter is. Maar een dergelijke aanpassing heb ik zelf niet bewust voorbij zien komen.

Ik heb het statement van jou gekopieerd naar mijn bestand en deze uitgevoerd, maar de uitkomst is het zelfde.

Als ik in de query tool klik naar bijvoorbeeld Itemassortisments ( via Exactonlinerest, dan Logistics en dan de tabel) dan krijg ik het volgende (en dan hoop ik dat jij de printscreen kan zien):

Query:

select *
from   Exactonlinerest.Logistics.[Itemassortments@Eol]@bol
limit  5000

Melding:

itgenoda042
The requested OData URL could not be found on the Invantive Bridge Online server.
The remote server returned an error: (404) Not Found.
Please contact Invantive Support or use another table.

De oorzaak zit waarschijnlijk in de overgang van versie 7 naar versie 8 van een gebruikte bibliotheek, die sinds enkele weken gebruikt wordt in Invantive Bridge Online en andere producten. Er wordt op dit moment gewerkt aan een verbetering.

Betekend dit dat we, naar alle waarschijnlijkheid, einde week weer connectie hebben?

Ja. De aanpassing moet gebackport worden naar 22.0 en uitgeleverd. Dat zal op korte termijn gebeuren. In ergste geval worden door de verbetering nog niet ontdekte problemen zichtbaar.

Gelieve in de loop van deze week release 22.0.32 te installeren. De releasenotes zullen te vinden zijn op https://releasenotes.invantive.com onder de kolom “Latest Production Releases”.

Let op: in eventueel gebruikte batchfiles dient mogelijk het pad aangepast te worden van de vorige major versie naar 22.0.

Vanochtend 22.0 geinstalleerd en alles werkt weer!

1 like