Itgenoda192: "Password has expired" op Exact Online

Bij het draaien van een job maken we gebruiken van een refreshtoken op een Exact Online client ID. Op de client ID is het gebruik van old refresh tokens toegestaan.

Tot gisteravond 19:00 werkte dit goed.

Sinds gisteravond 19:00 treedt bij elke aanmeldpoging op Exact Online de volgende foutmelding op:

itgenoda192: A connection to the database …’ could not be established as user ‘’.
The data container with alias ‘eol’ could not be opened on provider ‘ExactOnlineAll’.
Password has expired.
The remote server returned an error: (400) Bad Request.
The provided authorization grant (e.g., authorization code, resource owner credentials) or refresh token is invalid, expired, revoked, does not match the redirection URI used in the authorization request, or was issued to another client.
https://start.exactonline.nl/api/oauth2/token
at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse()
at Invantive.Data.Providers.OData.ODataProvider.DoRequest(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, HttpWebRequest request, String url, ObjectDefinition objectDefinition, QueryObject queryObject, String partitionCode, String callSafeNameOverrule, String anonymizedPostText, Boolean allowRetryOnConnectionLoss, ParameterList parameters, Guid nativeCallUid, ExecutionStatistics& statistics, ODataErrorProcessingInstructions& oDataErrorProcessingInstructions)

De applicatie wordt afgesloten met exit code 5.

Hoe kan ik dit oplossen?

Een refresh token verliest blijkbaar ook zijn geldigheid als de Exact Online gebruiker geblokkeerd is omdat het wachtwoord is verlopen.

Los de “Password expired” melding op met de volgende stappen:

  • Meld je aan op Exact Online met de gebruiker die hoort bij het refresh token.
  • Je krijgt een melding zoals onder.
  • Stel een nieuw wachtwoord in.
  • Vervolgens zullen de jobs weer draaien met het oorspronkelijke refresh token.

Melding verlopen wachtwoord

Uw wachtwoord is verlopen. Klik op de knop om een e-mail te ontvangen waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen. De e-mail wordt naar het volgende adres gestuurd:
j*****e@acme.com
Zorg ervoor dat u toegang hebt tot dit e-mailaccount voordat u verdergaat. U wordt uitgelogd als de e-mail verstuurd is.