Itgenoda192 ... The user is not active

Bij het verversen van data krijg ik de melding:

itgenoda192
Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token.
Het access token kon niet worden verkregen.
The user is not active

En:

Geef geldige aanmeldgegevens op.
Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online (nl) …’.

Hoe los ik dit op?

Deze melding heeft een andere oorzaak dan Itgenoda192: "Password has expired" op Exact Online.

Merk op dat de volgende zin is Engels, terwijl de rest Nederlands is: “The user is not active”. Dit deel van de melding is losgeweekt uit de foutmeldingen die Exact Online teruggeeft.

De gebruikte Exact Online gebruiker is dus niet meer actief.

Advies is om bij de database de datacontainer op te zoeken en te kijken welke Exact Online gebruikersnaam gebruikt is.

Controleer dat die nog actief is in Exact Online en corrigeer indien nodig in overleg met Exact Online.

Vernieuw daarna de autorisatie of kies een nieuwe Exact Online gebruiker met de knop “Vernieuw autorisatie” zoals beschreven in Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud.

Vanaf release 22.0.190 zal een speciale foutcode hiervoor gebruikt worden: itgeneor562 in plaats van de meer generieke itgenoda192 foutcode.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.