Itgenoey005: We can't seem to find your account

Bij het draaien van Data Hub op 5 Exact Online administraties krijgen we sinds 11 april 2024 de volgende foutmelding:

itgenoey002
We can’t seem to find your account.

Dit treedt ook op onder Data Hub 24.0.206, maar dan met foutcode itgenoey005:

itgenoey005
We can’t seem to find your account.

Op 11 april hebben we One Exact Identity aangezet op Exact Online. Data Hub draait op Windows Server 2019 Standard. Aanmelden via Query Tool werkt wel. De connectionstring bevat client-secret.

Het is gelijkend op:

Op Windows Server 2019 zijn niet de laatste updates geplaatst:

image

Exact Online met One Exact Identity gebruikt naar het aanziet veel nieuwe beveiligingstechnieken. Het is gebleken dat die niet compatibel zijn met oudere softwareversies.

Advies is om eerst te proberen de foutmelding op te lossen door alle Windows-updates bij te werken. Het is mogelijk dat dit geen soelaas biedt aangezien Microsoft op Windows Server 2019 geen support meer biedt. Advies is om bij falen daarom de werking te proberen op een apparaat op basis van Windows 11 of Windows Server 2022 of nieuwer, of om over te stappen op Invantive Cloud met Azure SQL Server.

De Windows update zijn uitgevoerd voor Windows Server 2019. Het probleem is er nog steeds.

Advies is om dan het restant van het advies op te volgen:

Het is mogelijk dat dit geen soelaas biedt aangezien Microsoft op Windows Server 2019 geen support meer biedt. Advies is om bij falen daarom de werking te proberen op een apparaat op basis van Windows 11 of Windows Server 2022 of nieuwer, of om over te stappen op Invantive Cloud met Azure SQL Server.

De Query Tool werkt handmatig wel. Geldt dan nog steeds hetzelfde advies?

Ja, indien het probleem met Data Hub verder opgelost moet worden. Op desupported platformen is geen ondersteuning beschikbaar. In dit specifieke geval is het zelfs waarschijnlijk de oorzaak.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.