Itgenobr051: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database

Ik heb Invantive Data Hub v26 geinstalleerd. Ik heb een nieuwe licentiesleutel ingevoerd. Ik heb het settings.xml-bestand aangepast en toch wil het allemaal niet lukken:

itgenobr051
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database ACME\exact-online-nl-sql-server.
Missing user log on code in credentials.

Call stack:

13:58:30.751 InvantiveSystemException
ValidationException
at Invantive.Basics.ValidationException..ctor(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, String messageCode, String errorMessage, String kindRequest, String localStackTrace, String nk, Exception innerException, Boolean inheritMessageCodeWhenPresent, Nullable1 uid, Nullable1 isRecoverable, String poolIdentityId, String url, Nullable1 partyUid, String partitionCode, String tableName, String parameter1, String parameter2, String parameter3, String parameter4, String parameter5, String clientId)
at Invantive.Basics.InvantiveSystemException..ctor(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, String validationCode, String errorMessage, String kindRequest, String stackTr...DecryptionErrors, Boolean& decryptionErrorsOccurred)
at Invantive.Data.ConnectionManager.Open(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, SqlExecutionStep sqlExecutionStep, CredentialsContainer credentialsContainer, Boolean ignoreDecryptionErrors, Boolean& decryptionErrorsOccurred)
at Invantive.Data.ConnectionManager.Open(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, CredentialsContainer credentialsContainer, Boolean ignoreDecryptionErrors, Boolean& decryptionErrorsOccurred)
at Invantive.Producer.UtilityBaseCore.OpenDatabase(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, String databaseFullName, CredentialsContainer credentialsContainer, Boolean ignoreDecryptionErrors, Boolean& decryptionErrorsOccurred) Exception during boot: Invantive.Basics.ValidationException: itgendhb005: Kan geen verbinding maken met database 'C. van Heezik\exact-online-nl-sql-server'. De Applicatie wordt gesloten.
at Invantive.Basics.ValidationException..ctor(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, String messageCode, String errorMessage, String kindRequest, String localStackTrace, String nk, Exception innerException, Boolean inheritMessageCodeWhenPresent, Nullable1 uid, Nullable1 isRecoverable, String poolIdentityId, String url, Nullable1 partyUid, String partitionCode, String tableName, String parameter1, String parameter2, String parameter3, String parameter4, String parameter5, String clientId)
at Invantive.Producer.Data.Hub.QueryEngine.Run(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, String
 arguments)
at Invantive.Producer.Data.Hub.Program.Main(String
 args)
at Invantive.Producer.Data.Hub.QueryEngine.Run(GlobalState owner, ExecutionOptions executionOptions, String
 arguments) in c:\smoke\ws-26.0\Invantive.Data.Hub\src\Invantive.Producer.Data.Hub\QueryEngine.cs:line 612.

settings-acme.xml:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<settings xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
 xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" 
 version="5" 
 forcedefault="false">
<group name=“ACME”
sortingOrder=“0”
<connection name="exact-online-nl-sql-server"
>	
  <credentials
   order="10"
   description="My Exact Online"
   database="bedrijfsnaam-exact-online"
   datacontainers="*"
   userLogonCodeMode="Hidden"
   passwordMode="Hidden"
   defaultUserLogonCode="ict@acme.eu"
   defaultPassword="secret"
  />
  <database alias="sqlserver" 
   provider="SqlServer" 
   userLogonCodeMode="Hidden"
   passwordMode="Hidden"
   connectionString="Data Source=SQLSERVER;Database=ExactOnline;UID=LOGIN;PWD=Password;Encrypt=false"
   AllowConnectionStringRewrite="false" 
  />
</connection>
</group>
</settings>

Als ik in Invantive Cloud de Exact Online-verbinding test, werkt het wel allemaal. Er wordt keurig informatie opgehaald uit Exact Online en getoond in Invantive Cloud. Maar ik moet de informatie lokaal op de SQL server krijgen.

De foutcode itgenobr051 geeft aan dat de oude logica voor het aanmelden op Exact Online nog gebruikt wordt. Vanaf de volgende versie 26.0.156 zal deze niet meer gebruikt kunnen worden.

Waarschijnlijk wordt een licentiesleutel gebruikt die niet voorziet in de nieuwe methode.

Kunt u aangeven of u een 29-positie licentiesleutel of een veel langere sleutel heeft gebruikt?

Kunt u precies aangeven welke Invantive Data Hub 26.0 versie u gebruikt?

Het betreft versie 26.0.148-PROD+5963.

Vanochtend opgestart en ik krijg nu een andere melding itgencmr406:

Invantive UniversalSQL statement gestart.
\*\*\*\* 08:08:58.468 Waarschuwing itgendhb173: Context: create or replace table eol_TransactionLinesIncremental@sqlserver
as
select \*
from   transactionlinesincremental@eol
08:08:58.496 Fout itgencmr406: Geen provider beschikbaar om de gevraagde OAuth-token ophalen af te handelen.
Neem s.v.p. contact op met uw applicatiebeheerder.
OAuthHeadless, InvantiveProducer, SqlServer (sqlserver), ExactOnlineAll (eol), TeamViewer, KeePass, Mail, Ossus, Os, InMemoryStorage, DataDictionary, LastResort
15:09:00.509 ValidationException

Ik heb net de nieuwste versie uitgepakt. 26.0.154-PROD+5970.

Ik heb een nieuwe gebruiker toegevoegd en deze als dienstenaccount geconfigureerd.
Ik heb dit dienstenaccount in de .xml geplaatst.
Ik heb het batchbestand (met SQL) opgestart. Alleen krijg ik nu overal “No data.” als resultaat.

No data.

12:42:56.306 itgenqtl159: Opmerking.
12:42:56.308 itgensql264: Invantive UniversalSQL statement gestart.
12:42:56.398 itgendhb087: Providerkenmerk waarden veranderd (1 rijen aangepast). (90 ms).

No data.

12:42:56.406 itgensql264: Invantive UniversalSQL statement gestart.
\*\*\*\* 12:52:17.332 Waarschuwing itgendhb173: Context: create or replace table eol_TransactionLinesIncremental@sqlserver
as
select \*
from   transactionlinesincremental@eol
12:52:17.361 Fout itgencmr406: Geen provider beschikbaar om de gevraagde OAuth-token ophalen af te handelen.
Neem s.v.p. contact op met uw applicatiebeheerder.
OAuthHeadless, InvantiveProducer, SqlServer (sqlserver), ExactOnlineAll (eol), TeamViewer, KeePass, Mail, Ossus, Os, InMemoryStorage, DataDictionary, LastResort
12:52:17.363 Vraag itgencun002: Toon details? Vraag? \[j/N\]

De release waarin de itgencmr406 opgelost is in nog in interne test. Zie voor meer informatie:

Advies is om te proberen met de release 26.0.164 van Invantive Data Hub, beschikbaar als download op https://download.invantive.com als “current” versie.

Deze release zou de foutmelding itgencmr406 moeten oplossen.

Het is nog niet gelukt om het tweede probleem te reproduceren waarbij verwarring optreedt tussen de selectie van databases.

Mocht een voorgaande versie reeds aanwezig zijn, dan kan de inhoud van het zip-bestand over de gelijknamige bestanden heengekopieerd worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.