Itgensop059 (500) Internal Server Error: NMBRS Database kan niet worden geopend. De partities kunnen niet worden opgehaald

Sinds vanochtend hebben we onderstaande foutmelding bij de verversingen van onze Power BI omgeving. Meestal laat ik ze een aantal keer door lopen en lost een foutmelding zichzelf op. Helaas is het bij onderstaande foutmelding niet het geval. Kan iemand me hierbij helpen?

itgensop059
De database ‘Onze NMBRS database’ kon niet worden geopend.
De partities kunnen niet worden opgehaald.
Internal Server Error (-).
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.

Het blijkt dat de Visma NMBRS API v2.1 per 15 februari 2023 is stopgezet.

Het was ons niet bekend dat de v2.1 zou vervallen; bij onderzoek blijkt dit wel te staan op https://support.nmbrs.com/hc/en-us/articles/360014783140-How-to-use-Nmbrs-API-v3, maar blijkbaar is dat ergens tussen 7 oktober 2022 en afgelopen maandag toegevoegd. In onze e-mailhistorie kunnen we helaas hier ook geen bericht over terugvinden.

De overgang naar v3.0 vereist een aantal wijzigingen. Deze zullen bestudeerd worden. Op dit moment is het nog te vroeg om uitspraken te doen over het verdere vervolg.

1 like

Dank!

Zojuist heb ik weer succesvol ververst.

Fijn dat het weer werkt. Er zijn inderdaad een aantal aanpassingen gemaakt en in productie genomen. Echter, op basis van de beschikbare documentatie is niet met zekerheid te achterhalen wat de verschillen zijn.

Advies is om zorgvuldig de uitvoer te controleren op correctheid.

1 like