Itgenxml091 foutmelding bij het querien op NMBRS.EmployeeContracts

Bij het willen ophalen van NMBRS-gegevens voor EmployeeContracts krijg ik vanuit Azure Data Factory (ADF) en vanuit Invantive Cloud omgeving een “itgenxml091” error. Dit is al een paar dagen zo. Verder ondervinden wij geen problemen met het extraheren van gegevens uit NMBRS.

De foutmelding in Invantive Cloud verschaft geen verdere gegevens dan:

An internal error occurred.

De volledige foutmelding in ADF:

ErrorCode=ODataRequestNotSucceeded,'Type=Microsoft.DataTransfer.Common.Shared.HybridDeliveryException,Message=Requesting response from path Nmbrs.Employees.EmployeeContracts@nms and query failed with status code InternalServerError and message {"error":{"code":"itgenxml091","message":"An internal error of type \u0027DDC4AB\u0027 occurred. Please contact your supplier. (itgenxml091, 27779557-a369-4f59-b659-783a6bb007b3)","target":null,"details":[{"code":"27779557-a369-4f59-b659-783a6bb007b3","target":null,"message":"Unique ID"}],"innererror":null}}.,Source=Microsoft.DataTransfer.Runtime.ODataConnector,'

Kunnen jullie achterhalen wat er aan de hand is?

De achterliggende volledige tekst van de foutmelding is te vinden in Bridge Online Monitoring en het scherm “Systeemberichten” op Invantive Cloud.

Deze luidt:

itgenxml091
The column ‘HOURSPERWEEK’ has a value ‘40.00’ which can not be converted to the data type ‘int32’.
The value ‘40.00’ is not a valid integer.
Input string was not in a correct format.
Use comma ‘,’ as a thousands separator.

Dit hangt mogelijk samen met aanpassingen voor de V3 van de API die recent dwingend is geworden qua gebruik.

Het getal 40.00 dat terugkomt uit de NMBRS-API voldoet niet aan de eisen die aan een integer gesteld worden.

In de volgende release zal een aanpassing opgenomen zijn waarbij het aantal uren per week een getal met cijfers achter de komma mag zijn. Deze release zal naar verwachting binnen 5 werkdagen in productie genomen zijn.

Ik blijf bovenstaande foutcode ontvangen bij het ophalen van gegevens uit de NMBRS tabel “EmployeeContracts”.

Kunt u aangeven wanneer de release gaat plaats vinden?

Binnen welke Invantive user interface treedt deze melding momenteel op?

Vanuit de cloud-omgeving, zie bijgevoegd plaatje: link, query en foutmelding staan er alle drie in.

Ook in Azure Data Factory blijven we de Itgenxml091-foutmelding krijgen. Wanneer ik Bridge Online Monitoring of de App Online Monitoring open krijg ik overigens geen verdere informatie dan deze foutmelding.

Dank voor de toelichting. Deze fix is voor 22.0 beschikbaar vanaf 22.0.610, maar op de Azure Data Factory-omgeving is nog 22.0.606 in gebruik. Een upgrade zal naar verwachting plaatsvinden binnen enkele werkdagen.

Voor Invantive Cloud zal geen upgrade plaatsvinden op korte termijn.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.