Als ik de Yuki database open in Power BI en een vinkje zet in de Power BI navigator bij:
Yuki.Accounting.OutstandingCreditorItems@yki
dan krijg ik de foutmelding:
DataSource.Error: OData: Aanvraag mislukt: De externe server heeft een fout gertourneerd:
(500) Interne serverfout.
(Een interne fout is opgetreden van de soort ‘DDC4AB’. Neem contact op met uw leverancier.
(itgenyki014, 244a8e59-f149-4938-ba3f-d6c1a0d275bb))
Hoe kan ik deze melding oplossen?
De melding lijkt op de melding bij Fout itgenyki014 bij het inladen van Yuki tabellen (DDC4AB), maar het is niet duidelijk of dit probleem ooit opgelost is.
De melding itgenyki014
geeft aan dat de Yuki server een error teruggeeft.
De server errors op Yuki zijn vaak niet goed te herleiden tot een correctieve actie.
Advies is om via het scherm “Delegaties” een supportengineer van Invantive een week toegang te geven zodat gekeken kan worden wat de mogelijke oorzaak is (zie Toegang via delegatie op Invantive Cloud voor consultants).
Het betrof een viertal Yuki administraties waarvan de rechtenstructuur niet klopte (was veel te breed). Yuki heeft gezorgd dat de rechten rechtgetrokken/beperkt zijn.