Itgenyki030 "Access denied" bij aanmaken Yuki database

Dit probleem is gelijkend op Itgenyk019: Yuki Access denied.

Bij analyse met een eigen Yuki-gebruiker lukt de registratie op Invantive Cloud en Invantive Query Tool wel.

De Yuki-foutmelding met itgenyki030 “Access denied” treedt op zowel via Invantive Cloud als via Invantive Query Tool en de oorzaak is gerelateerd aan de Yuki-gebruiker.

De onderliggende foutmelding vanuit Yuki API bij het verzoek voor de Companies op https://api.yukiworks.nl/ws/Accounting.asmx is:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<soap:Envelope xmlns:soap="http://www.w3.org/2003/05/soap-envelope" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
   <soap:Body>
      <soap:Fault>
         <soap:Code>
            <soap:Value>soap:Sender</soap:Value>
         </soap:Code>
         <soap:Reason>
            <soap:Text xml:lang="en">Access denied</soap:Text>
         </soap:Reason>
         <soap:Detail />
      </soap:Fault>
   </soap:Body>
</soap:Envelope>

Een ticket is geregistreerd hiervoor bij Yuki onder #111637.