Itgenyki030 "Access denied" bij aanmaken Yuki database

Bij het registreren van een Yuki-database treedt de volgende melding op:

itgenyki030
The database ‘Invantive Cloud - Test Yuki’ could not be opened
Access denied.

Hoe kan ik de database toch registreren?

Dit probleem is gelijkend op Itgenyk019: Yuki Access denied.

Bij analyse met een eigen Yuki-gebruiker lukt de registratie op Invantive Cloud en Invantive Query Tool wel.

De Yuki-foutmelding met itgenyki030 “Access denied” treedt op zowel via Invantive Cloud als via Invantive Query Tool en de oorzaak is gerelateerd aan de Yuki-gebruiker.

De onderliggende foutmelding vanuit Yuki API bij het verzoek voor de Companies op https://api.yukiworks.nl/ws/Accounting.asmx is:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<soap:Envelope xmlns:soap="http://www.w3.org/2003/05/soap-envelope" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
   <soap:Body>
      <soap:Fault>
         <soap:Code>
            <soap:Value>soap:Sender</soap:Value>
         </soap:Code>
         <soap:Reason>
            <soap:Text xml:lang="en">Access denied</soap:Text>
         </soap:Reason>
         <soap:Detail />
      </soap:Fault>
   </soap:Body>
</soap:Envelope>

Een ticket is geregistreerd hiervoor bij Yuki onder #111637.

Op dit moment is er nog geen reactie vanuit Yuki Support op ticket #111637. Het ticket is nogmaals onder de aandacht gebracht.

De foutmelding “Access Denied” lijkt gebruikersspecifiek. We hopen vanuit Yuki einde van deze week meer te horen over de oorzaak.

Helaas is het niet gelukt om binnen 3 weken een inhoudelijke reactie te krijgen op deze foutmelding vanuit Yuki support. Aangezien het aanmelden hierdoor niet mogelijk is met dit account is het advies om een andere rapportage-oplossing te gebruiken die niet deze Yuki-koppeling gebruikt of een alternatief voor Yuki te overwegen.