In Cloud Invantive wil ik mijn API-calls monitoren.
Na jullie uitleg heb ik begrepen dat je dit doet door naar Session I/Os te gaan en dan te filteren op de datacontainer ID van de database die gerefreshed is.
Ondanks dat ik zie dat er net een refresh gebeurd is, kan ik de Session I/Os niet terugvinden.
Het kan enige tijd duren vooraleer de data zichtbaar wordt. In de praktijk dient het binnen 10 minuten zichtbaar te zijn. De data zal dan zijn zichtbaar blijven omstreeks 0:00 UTC de volgende ochtend. Daarna verhuist de data naar een lange termijn opslag. Daarnaast is er een opslag met maandtotalen, te zien via “Monthly Aggregated Session I/Os”.
Bij controle blijkt dat de laatste geregistreerde Sessie I/O’s op deze data container ID zijn van 2 september 2025.
Merk op dat specifiek het nieuwe product Invantive UniversalSQL Server op dit moment geen zichtbare sessie I/O’s vastlegt.
Vandaag nogmaals een poging gedaan. Datasets vandaag vernieuwd en na een tijd pas de Session I/Os op gehaald.
Ik zie nog steeds geen Sessie I/O’s terwijl de datasets wel vernieuwd zijn.
Sowieso worden ze elke dag geupdate, en is het dus raar dat de laatste zichtbare van 2 september is.
Bij het opvragen van de tabel ExactOnlineREST..Items (via UniversalSQL-editor op Invantive Cloud) worden de bijbehorende API-calls zichtbaar in het scherm Sessie-I/O’s.
Echter, de sessie I/O’s vanuit een opvraging van ExactOnlineREST..Journals (via OData4) worden niet zichtbaar in het scherm Sessie-I/O’s. De gegevens worden ook niet zichtbaar voor de beheerder.
Een verdere analyse moet uitwijzen wat de oorzaak is dat de Sessie I/O’s niet doorkomen.
Een verbetering is in productie genomen waardoor ook de sessie-I/O’s weer zichtbaar zijn voor on-premises en online systemen met Invantive UniversalSQL 24.0.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.